ZKC’19 trekt in de kraker tegen Noordenveld aan het kortste eind
Na de behaalde winst van vorige week op DIO (27-15), begon ZKC met vol vertrouwen tegen Noordenveld 1. Noordenveld staat op de eerste plek in de tweede klasse, dus het beloofde een interessante wedstrijd te worden.

Aan het begin van de wedstrijd ontbrak het de jonge Van Dijk formatie aan scherpte waardoor er veel onnodige fouten werden gemaakt. Mede hierdoor wist Noordenveld de score te openen doormiddel van een afstandsschot. De roodzwarten wisten zich te herpakken en namen het initiatief over van Noordenveld. Door vier doelpunten achter elkaar te scoren kwam ZKC op een voorsprong van 5-2. ZKC zat in een flow en wist de voorsprong van drie doelpunten te behouden door veel te scoren van afstand. Noordenveld zat niet goed in haar spel en was toe aan de rust: 11-8.

In de rust hamerde coach Albert Kuiperij erop dat zijn ploeg de kop erbij moest houden en haar eigen spel moest blijven spelen. Dit vroeg om scherpte in de korfzone, en het benutten van ieders kwaliteiten.

In tegenstelling tot de eerste helft waren de rollen compleet omgedraaid. Het sterke ZKC van de eerste helft wist de korf de korf niet te vinden in tegenstelling tot Noordenveld. Noordenveld wist vijf doelpunten achter elkaar te scoren en nam de voorsprong over: 12-14. Voor elk doelpunt moest hard gewerkt worden, waarbij pittige duels bij werden uitgevochten. Er brak een periode aan waarin over en weer werd gescoord. Met nog ongeveer 10 minuten op de klok was de tussenstand 16-19. De jonge Van Dijk formatie zet in de slotfase van de wedstrijd alle zeilen bij om de forse achterstand weg te werken. Doormiddel van afstandsschoten komt ZKC zelfs op 1 punt verschil: 19-20. In de laatste 2 minuten weten Noordenveld en ZKC beide nog 1 afstandsschot te scoren, wat ook meteen de einduitslag van een spannende wedstrijd was.

ZKC bezet momenteel de derde positie in de ranglijst met 9 punten. Volgende week staat er een uitwedstrijd op het programma in Beilen tegen Vitesse 1. De vorige wedstrijd tegen Vitesse 1 is gewonnen met 23-17. Hier put de jonge Van Dijk formatie dan ook veel energie en vertrouwen uit en zal aanstaande zondag laten zien dat ZKC’19 thuis hoort in de eerste klasse.
Wij hopen u allen aanstaande zondag om 14:45 te zien in de Drenthehal in Beilen.