Na een periode zonder competitiewedstrijden stond DIO uit Oosterwolde voor de Zuidwoldigers op het programma. ZKC’19 stond voorafgaand aan dit duel op een gedeelde derde plek, DIO droeg de rode lantaarn. Toch moest de K.J. van Dijk-formatie zichzelf voorbereiden op een spannende strijd. Dit werd in de voorbespreking benadrukt door trainer/coach Albert Kuiperij, die, door een aantal voorbeelden te noemen waarin de underdog de wedstrijd wist te winnen, zijn team klaarstoomde voor een krachtig begin.

Dit krachtige begin kon verdedigend gerealiseerd worden door felle druk, wat ervoor zorgde dat DIO moeilijk tot haar eigen spel kwam. ZKC’19 legde vanaf de eerste minuut haar wil op aan de tegenstander, wat, nadat er in het begin van de wedstrijd gelijk op was gescoord, resulteerde in een ruime voorsprong van 10-4. Van de tien gescoorde doelpunten kwamen er vijf uit handen van Maikel Vos, die door zijn vakgenoten goed werd uitgespeeld. In de verdediging zorgde het andere vak er tegelijkertijd voor dat DIO niet tot scoren kon komen. De ruststand werd door een afstandsschot van Maikel Vos bepaald op 12-5 in het voordeel van ZKC’19.

In de rust werd door de Zuidwoldigers als doel gesteld dertig keer te scoren. Op deze manier werd ervoor gezorgd dat ook in het begin van de tweede helft scherp werd gespeeld. De voorsprong voor ZKC’19 kon in de eerste minuten van de tweede helft niet worden vergroot, maar er kon ook makkelijk worden voorkomen dat DIO terug in de wedstrijd kwam. Pas bij een stand van 20-11 wist ZKC’19 een grote slag te slaan door vijf doelpunten op rij te scoren: 25-11.

Met tien doelpunten op de teller werd Maikel Vos eruit gehaald voor debutant Willem-Jan Wemmenhove. Een mooie publiekswissel die met een luid applaus werd onthaald. Ook Marlieke Krikken moest plaatsmaken voor een debutante. Manouk Kuiper betrad voor het eerst het veld om mee te spelen met het eerste team van ZKC’19. Dit debuut kreeg extra waarde wanneer ze door haar eerste actie een strafworp meekreeg.

Omdat de wedstrijd al gewonnen was en de focus er enigszins af was bij de Zuidwoldigers kon het gestelde doel, het scoren van dertig doelpunten, net niet gehaald worden. DIO wist nog twee strafworpen te verzilveren, waarmee de eindstand op 27-15 werd bepaald.

Volgende week zaterdag zal ZKC’19 thuis aantreden tegen koploper Noordenveld, wat een mooie wedstrijd is voor de Zuidwoldigers om te laten zien dat ze bovenin de tweede klasse thuishoren.