Vriezenveen – 20 december 2016

Dinsdag stond de inhaalwedstrijd Amicitia 2 – ZKC’19 2 op het program.

Helaas hebben de Zuidwoldigers de punten niet mee naar huis kunnen nemen. Het verschil werd in het laatste kwartier gemaakt. De Vriezenveners korfbalden beter in de laatste 15 minuten, althans maakten meer doelpunten, maar baarden vooral opzien wegens hun uitermate onsportieve gedrag. Verbaal lieten zij én hun publiek zich van een zeer dubieuze kant zien. Erg.… bijzonder.

De jonge scheidsrechter Riejander Deen uit Emmen liet zich in alle hectiek niet afleiden en floot op zich een prima partij.

We zijn snel gaan douchen en weer lekker naar ons fijne Zuidwolde afgereisd.

Nog even voor de statistieken.

Aanval: Remko, Erwin, Janita, Karyn
Verdediging: Edward, Mark, Bianca, Liza
Ingebrachte wissels: Rosalie, Manouk, Frank

Tot de rust (9-8) konden we prima bijblijven. Tot 14-12 in de tweede helft bleef het spannend. Daarna was het gat definitief. Scores van Remko (6 waaronder 3 stippen Erwin, Karyn, Janita), Edward en Mark (beide 2), Bianca, Erwin en Liza. Ten slot nog twee eervolle vermeldingen. Een überblok van Liza in de eerste minuten en een strakke vrije bal combi tussen Bianca en Liza.

Verder gaan we aan deze wedstrijd geen aandacht meer besteden, maar een ieder die zich verbaal (sportief) wil roeren wordt bij deze uitgenodigd voor de return in Zuidwolde, op zaterdag 11 februari 2017.