SCO 3 – ZKC’19 2: 16-16

ZKC 2 haalt in Wolvega haar 1e punt in de reserve 1e klasse A

Wolvega – Zondgmiddag 18 december stond in Wolvega een kraker op de rol. Een duel onderin de reserve 1e klasse A. SCO 3 had 2 punten verzameld uit 4 wedstrijden. ZKC 2 stond nog op 0. We hebben een zeer moeilijke start gehad in deze zware poule. De eerste drie wedstrijden gingen we er dik af. Maar twee weken terug tegen toenmalig koploper Drachten 3, hadden we bijna een punt: 21-22 werd het toen. Als team spraken we af om deze opgaande lijn door te zetten. En zo snel mogelijk van de hatelijke 0 punten af te komen.

We moesten behoorlijk puzzelen met de opstelling. Personele problemen dus ;-) Evert Krikken (kuit), Siska Nijhuis (herstellende van achillespeeskwetsuur) en Guus Rumpt (knie) zitten in de blessure-boeg. Daarnaast bleek Mark Kleine vlak voor tijd niet speelfit (’s nachts griep gekregen, Noro-virusje volgens Jolein). Bianca van Elp was in Deutschland aan de Glühwein.

De opstelling tegen SCO 3: Karyn Feenstra, Janita Krikken, Erwin Venema en Remko Wemmenhove begonnen als verdediging. ZKC’s eerste aanval bestond uit: Edward Prins, Maarten Gubler (speelfit na jaar kruisbandletsel), Rosalie van Egten en Liza Zuidema. Op de bank: Siska Nijhuis (fysio), Guchard Rumpt (coach), Mark Kleine, Willem-Jan Wemmenhove en Manouk Kuiper als wissels.

Helaas is het scoreverloop niet bijgehouden. Dus even uit het hoofd. In de beginfase ging het tot 4-4 gelijk op, twee gelijkwaardige ploegen die streden voor de belangrijke punten. SCO was slimmer in het versieren van de vrije ballen. Een heer van hun wist daar wel raad mee en was uiterst trefzeker vanaf het vrijebal-neem- punt. SCO zette een tandje bij en demarreerde naar 11-7 bij rust. ZKC 2 speelde prima en positief. Maar het was jammer dat we teveel onnodige vrije ballen tegenkregen, waardoor we SCO in het zadel hielpen.

Stevige woorden van coach Rumpt in de rust, gaven ons veel energie. Kortgezegd: de 2e helft was een prooi voor ons. Met sterk spel en beheersing, kropen we dichterbij en konden we het gat van 4 punten dichtten. We kwamen terug tot 14-14 waarna Rosalie van Egten ons naar 14-15 bracht. De ZKC-bankzitters veerden op! Met de wissels Willem Jan Wemmenhove (voor de moegestreden Maarten Gubler die ook al een helft in ZKC 3 had gespeeld) en Manouk Kuiper (voor Liza Zuidema) gingen we de laatste minuten in. Ook SCO wisselde spelers om voor extra vuur te zorgen. Willem Jan scoorde een belangrijke treffer. Edward Prins kreeg nog een onterechte gele kaart. Na 15-15 kwamen we weer op voorsprong: 15-16. Maar SCO=SCO en blijft altijd knokken. Mark Kleine werd de laatste twee minuten nog ingebracht. Uiteindelijk zorgde een Friese afstander voor de eindstand 16-16. Een terecht gelijkspel in onze ogen. Ons eerste punt is een mooie opsteker. Dinsdagavond 20 december speelt ZKC 2 in Vriezenveen een inhaalwedstrijd om 20.30 uur. Daar proberen we tegen Amicitia 2 een goede wedstrijd op de mat te leggen.