Na 2 nipt verloren wedstrijden en 1 gelijkspel waren we gebrand om vandaag van Sparta te winnen. Dit was een wedstrijd die we moesten en konden winnen. We gingen dan ook met veel power de wedstrijd in. Al vrij snel stonden we met 4 – 0 voor. Het bleek al snel dat Lina op schot was. Het ene na het andere doelpunt viel er bij haar in. Uiteindelijk stond het 7 – 5 en we moesten er alles aan doen om dat gat groter te maken. Dit lukte en we gingen de rust in met een stand van 14 – 7.

Met een goeie peptalk in de kleedkamer kwamen we weer met vol vertrouwen het veld op. We scoorden al snel 2 doelpunten en kwamen op 16 – 7, maar hier bleven we in hangen. We begonnen onzuiver te gooien en wilden te veel schieten. Sparta zag dit als een goede kans om terug te komen en dat lukte met een stand van 16 – 13. Het vertrouwen ging weer omhoog en we wilden er alles aan doen om deze wedstrijd te winnen. Sparta kwam nog tot 2 punten verschil maar wij wisten onze hoofden koel te houden en winnen de wedstrijd uiteindelijk terecht met 20 – 16.

De eerste gewonnen wedstrijd is een feit. Met deze gewonnen wedstrijd gaan wij met dit goede gevoel en power naar volgende week tegen koploper NKC en hopen dat we daar weer zo’n goede prestatie neer kunnen neerzetten.