ZKC'19-trein dendert door

Na de winst van vorige week op Vitesse 1 begon ZKC'19 vol goede moed aan de kraker tegen SIOS 1. ZKC'19 nam het initiatief en kwam door doelpunten van Jolein en Kristian op een 1-3 voorsprong. SIOS wist de voorsprong van ZKC'19 weer terug te brengen naar een gelijke stand: 3-3, en daarna zelfs de voorsprong te pakken: 5-3. Hierna volgt een periode van wisselende scores van beide teams. Iedere keer wanneer SIOS/ZKC een gaatje dacht te slaan, kwam de andere partij weer terug. Echter was het SIOS die met 2 doelpunten voorsprong de rust in ging.

In de rust wees Albert Kuiperij het team erop dat men dominanter en harder de rebounds in moest gaan. Daarbij moest er dichterbij worden verdedigd en ervoor gezorgd moest worden dat er geen gaten vielen. Meer energie er in, want de wedstrijd lag in onze handen.

Na het fluitsignaal begon ZKC'19 sterk door een doelpunt van Maikel. Echter beantwoorde SIOS dit snel met een tegendoelpunt. Op dit moment stond SIOS nog voor met 14-12. Kristian trok de stand weer gelijk door 2 mooie afstandsschoten. Na doelpunten over en weer wist SIOS opnieuw een voorsprong te nemen door 3x een afstandsschot te scoren. Stand: 18-15. Op dat moment ging de derde man van ZKC'19 achter het eerste staan en wist ZKC hier energie uit te halen en dit om te zetten in doelpunten. Door doelpunten van Lotte en Kristian wist ZKC'19 wederom de stand gelijk te trekken naar 18-18. Vanaf dit moment raakten onze aanvallers in vorm, wat resulteerde in mooie doelpunten. In een spannende slotfase wist ZkC'19 zich te concentreren en de wedstrijd verdiend binnen te slepen. Einduitslag 20-22.

Nog even een leuk feitje: Lina Ijmker heeft vandaag haar debuut in het eerste gemaakt en wist dit te bekronen met een mooi doelpunt. Wissels bedankt!