26 nov, dag vóór de wedstrijd

ZKC 2 heeft dit zaalseizoen te maken met geduchte tegenstanders in de reserve 1e klasse. Tot nu toe resulteerde dit in nederlagen die (hoewel met goede momenten in de wedstrijd) niet heel spannend waren in de laatste minuten. De reden dat het “oude 3e ” deze klasse op zich heeft genomen, is wellicht het eeuwige optimisme.

Bij eerdere wedstrijden dit zaalseizoen werden onze overwinningskansen geschat op een mooie 45%. Waarschijnlijk met de achterliggende gedachte: Of je scoort meer, of je scoort minder dan de tegenstander, dus fifty-fifty of je wint. Met een iets groter risico dat we minder scoren dus afgerond: 45% kans op winst.

Nu hebben afgelopen vrijdag de oldies Evert en Remko moeten trainen tegen de bijna-oldies Bart-Jan B. en Maarten F. Dit was even aanpoten voor alle vier maar na afloop waren beide mannen zeer tevreden over de trainingsprestaties. Grote kans dat onze overwinningskansen voor morgen tegen AKC op een mooie 55% worden gezet.

27 nov, dag van de wedstrijd

Uitslag AKC 2 – ZKC’19 2: 25-15. Waarbij we wel tot begin van de tweede helft tot één punt verschil bij konden blijven. Mogelijk dat we onze overwinningskansen in de toekomst weer wat moeten bijstellen. Aan de andere kant; als je drie wedstrijden achter elkaar hebt verloren, wordt de kans dat je de volgende wint dan niet alleen maar groter?

Onze volgende wedstrijd is tegen Drachten-vd Wiel 3. Staat op een gedeelde 1 e plaats, maar laten we ons een 45% kans geven op winst. Hoewel… na de wedstrijd tegen AKC klonk het alweer: “Volgende week thuis: we zijn altijd beter als we thuis spelen”. Dus wie weet wordt dit nog wat omhoog gekrikt. Optimisten leven immers langer dan pessimisten. Zien hoe het uitpakt? As. zaterdag 3 december spelen we in Zuidwolde om 19.30 uur.