ZKC’19 pakt eerste punten sinds de zomer

Nadat ZKC’19 3 met 25-25 gelijkspeelde in een spannende wedstrijd tegen DOS’46 4 begon de K.J. van Dijk-formatie scherp aan de wedstrijd tegen Vitesse uit Beilen. ZKC’19 wist in haar afgelopen acht wedstrijden geen punten te behalen, wat voor extra overwinningslust zorgde. In de beginfase van de wedstrijd kon geen van beide ploegen een verschil van twee realiseren. Dit gebeurde voor het eerst toen Lotte van Middelaar met een afstandsschot de stand op 6-4 bracht. De eerste klap was uitgedeeld, en ZKC’19 kon haar voorsprong uitbouwen, wat lukte door doelpunten van Marlieke en Kristian Krikken. Het verschil van vier kon tot de rust worden behouden; de ruststand was 10-6 in het voordeel van de Zuidwoldigers.

Alhoewel er goed werd gespeeld in de eerste helft, moest trainer/coach Albert Kuiperij zijn spelers extra alert maken op het feit dat zij vaker voor hadden gestaan tot de rust, maar dat het daarna vaak misging door een slap begin van de tweede helft.

Het leek wederom mis te gaan toen Vitesse in het begin van de tweede helft de stand terugbracht tot 10-8 door twee afstandsschoten. Toch kon ZKC’19, in tegenstelling tot voorgaande wedstrijden, zich over deze dreiging heen zetten door mee te scoren. De voorsprong werd in korte tijd uitgebouwd tot een verschil van acht doelpunten; 18-10. Het was vanaf toen taak voor de ploeg uit Zuidwolde het grote verschil te behouden, om zo de wedstrijd zonder problemen uit te kunnen spelen. Ondanks een aantal doelpunten van de tegenstander werd het verschil niet kleiner dan zes. In de laatste twee minuten had bijna iedereen gescoord. Anouk Spijker hoorde niet bij de doelpuntenmakers, maar drong erop aan de bal te krijgen om zo ook een doelpunt te kunnen scoren, en met succes. Zij bracht de stand op 23-17, wat tevens de eindstand van de wedstrijd was.

Met de eerste punten op zak kijkt ZKC’19 uit naar haar uitwedstrijd van volgende week. De ploeg gaat het opnemen tegen SIOS uit Wolvega, een bekende tegenstander die vorig jaar op het veld is verslagen in een beslissingswedstrijd.