De Van Dijk en Van Dijk Formatie reisde op zondag 16 oktober 2016 af met het eerste en het tweede team af naar Utrecht. De wedstrijd tegen Synergo, dat in voorgaande wedstrijden vier punten wist te behalen, moest gewonnen worden om te voorkomen dat ZKC ’19 puntloos het zaalseizoen begint.

Vanaf het begin was het de ploeg uit Utrecht die de toon zette. Door direct met 2-0 voor te komen werd de eerste klap al uitgedeeld, en moest ZKC’19 in de achtervolging. De volledige beginfase wist ZKC’19 niet mee te komen met het rappe scoringstempo van Synergo, wat resulteerde in een vergroting van de voorsprong voor de Utrechters; 7-2 was de stand na ongeveer twintig minuten spelen.

Nadat ZKC’19 was bekomen van de kickstart van Synergo, wisten de Zuidwoldigers een verdere uitbouw van de voorsprong te voorkomen. Door twee doelpunten van Marlieke Krikken en één doelpunt van Maikel Vos werd het verschil verkleind tot 9-6. Na deze sterke periode van ZKC’19 wist zij deze goede lijn niet door te zetten om zo op gelijke hoogte te komen met Synergo. Door een scherpe periode van de Utrechters werd het verschil vlot groter. Door voornamelijk afstandsschoten kon het verschil vergroot worden tot 17-7, wat tevens de ruststand was.

In de rust legde Albert Kuiperij uit waar punten van verbetering lagen. Verder moedigde hij aan ondanks de stand toch volledige inzet te tonen, om zo het verschil zo klein mogelijk te maken. Na rust wist ZKC’19 het verschil niet te verkleinen. Door gebrek aan scherpte in de afronding waren doelpunten aan Zuidwoldiger kant schaars, waardoor zij zichzelf uit de ‘flow’ speelde. Synergo speelde een mindere helft, maar toch was dit genoeg om geen gevaar te voelen. De wedstrijd was al gespeeld en de tweede helft werd door beide ploegen gespeeld zonder power. Dit veroorzaakte een gelijk verloop van de score; Nick ten Kate en Marlieke Krikken wisten doelpunten te maken, en de Utrechtse ploeg wist een aantal afstandsschoten te maken, wat resulteerde in een einduitslag van 26-15.

In de zaal zal ZKC’19 een klasse lager gaan spelen, waarin het hoopt bovenin mee te kunnen doen. In de eerste helft van het veldseizoen zijn er geen punten behaald door de Zuidwoldigers, maar toch zit er een stijgende lijn in het spel van de jonge formatie. Er zal hard worden getraind om in het zaalseizoen voor zoveel mogelijk punten te strijden, om zo met een goed gevoel de tweede veldcompetitiehelft te beginnen.