ZKC ’19 2 verliest ruim van Synergo 2.

Deze week werd er zondag om 13:00u gespeeld in Utrecht tegen Synergo 2. Synergo 2 stond op de tweede plaats, dus wist ZKC’19 dat het geen makkelijke pot zou worden...

In de voorbespreking werd door coach/trainer Bert verteld, dat wij alles wat wij op de training hebben geleerd, vandaag moesten toepassen. De afgelopen weken is er veel getraind op voorverdedigen en spelpatronen. We moesten vandaag hard aan de bak, dus iedereen zou 100% moeten geven. De wedstrijd begon met Larissa Hoorn, Mark Lijster, Willem-Jan Wemmenhove en Manouk Kuiper in de aanval. Het verdedigingsvak bestond uit Danique Jonkman, Rosalie van Egten, Lennart Menger en Gerben Steenbergen.

De wedstrijd begon gelijk slecht, ZKC’19 kwam binnen 2 minuten al achter te staan met 3-0 en dat liep daarna nog uit tot 6-0. Gelukkig vonden Lennart en Mark daarna ook de korf en werd de stand 6-3. Helaas waren dit ook de enige doelpunten voor ZKC’19 de eerste 25 minuten... Synergo liep uit tot 16-3. ZKC’19 gaf veel verkeerde passes en was niet scherp genoeg. Synergo scoorde veel en makkelijk en dan wordt elk foutje afgestraft. Net voor rust werd de stand 17-4 door een afstandsschot van Rosalie van Egten. ZKC’19 ging dus met een achterstand van 17-4 de rust in.

In de rust vroeg trainer/coach Bert zich af wat er met ons aan de hand was. Niemand toonde lef of pit en het leek alsof niemand nog in zichzelf geloofde. Vanaf de 0-4 liet het hele team al de kop hangen en dit moest anders. Bert vertelde dat het na de rust gewoon weer een nieuwe wedstrijd werd, het was gewoon weer even 0-0. Gemotiveerd liepen de spelers van ZKC’19 de kleedkamers uit om het de tweede helft beter te doen.

Na de rust bleven de doelpunten van Synergo maar komen, de stand liep toen uit tot 21-4. Een afstandsschot van Manouk Kuiper zorgde voor een stand van 21-5, maar daarna was Synergo weer aan zet. Ondanks dat ZKC’19 veel meer druk gaf dan in de eerste helft wist Synergo de korf goed te vinden. 10 minuten na de start van de tweede helft werden er 3 wissels ingebracht: Dominique Traanman voor Larissa Hoorn, Hessel Kruit voor Willem-Jan Wemmenhove en Linda Veneman voor Danique Jonkman. Na deze wissels waren het Rosalie van Egten en Hessel Kruit, die beide met een mooi afstandsschot scoorden en de stand hiermee op 27-8 brachten. Ook Lennart Menger scoorde nog een keer voor ZKC’19 uit een strafworp. De wissels Linda Veneman en Dominique vielen beide goed in en scoorden allebei. Dit bracht de stand op 34-11. In de laatste minuten was het ZKC’19, die nog 2 keer de korf wist te vinden door twee mooie wegtrekballen van Lennart Menger en Mark Lijster. Dit bracht de eindstand op 34-13.

ZKC’19 heeft zich in de tweede helft beter verdedigd, maar kan over het algemeen niet terugkijken op een goede wedstrijd. Dit was de laatste wedstrijd op het veld. Vanaf dinsdag wordt er weer in de zaal getraind, waar ZKC’19 2 hard aan de bak zal moeten.

Doelpuntenmakers ZKC’19 2: Lennart Menger (6x), Mark Lijster (2x), Manouk Kuiper (1x), Rosalie van Egten (1x), Linda Veneman (1x), Hessel Kruit (1x) en Dominique Traanman (1x).