Eindstand: 18-23 (rust: 9-11)

ZKC 3 gaat als nummer twee van de reserve 2e klasse B de zaal in

Drachtstercompagnie – Vorige week verloor ZKC 3 in de slotfase schlemielig van Hoogkerk 3. Hoogkerk stond slechts 1 keer voor en dat was op 15-16, de eindstand.

We waren dan ook erg gemotiveerd om vandaag te gaan winnen. Voorafgaand aan het duel stond ZKC 3 op een derde plaats in de reserve 2e klasse B met 8 punten uit 6 wedstrijden. De Friezen hadden 5 punten verzameld uit 6 duels. TFS 2 is altijd een goed scorende ploeg, waarvan je echt niet zomaar wint. Dat bleek al in de openingsfase.

ZKC 3 begon vandaag met Siska Nijhuis, Karyn Feenstra, Edward Prins en Mark Kleine in de eerste aanval. De 1e Drentse defensie bestond uit Liza Zuidema, Bianca van Elp, Guchard Rumpt en Evert Krikken. Janita Krikken en Remko Wemmenhove waren de bankzitters. En Erwin Venema was afwezig vanwege vakantie.

Na 0-1 van Siska Nijhuis (afstand) was het TFS dat het initiatief nam. Na 7 minuten was het 3-1. ZKC’19 oogde wat sloom en slordig. Na 10 minuten keken we tegen een 5-2 achterstand aan. Met wat woorden vanaf de kant, werd het bal- en looptempo opgeschroefd. Dit sorteerde effect. De combinaties verliepen nu veel vlotter en in de 18e minuut waren we langszij: 5-5. Tot 9-9 ging het daarna om en om. Veel goals in prachtige weersomstandigheden. Met nog 5 minuten op de klok pakte ZKC 3 een beslissend gaatje voor rust: 9-11 door treffers van de goalgetters van vandaag: Bianca van Elp en Guus Rumpt. Ruststand: 9-11.

In de rust werd gezegd dat –na de matige start- er uitstekend werd gespeeld. Alleen verdedigend moest het wat scherper (zeker de scherpschietende TFS-heren moesten strakker verdedigd worden). In het eigen aanvalsspel moest het baltempo hoog blijven en als het te onrustig was, weer opnieuw de aanval opbouwen. Janita Krikken verving de licht geblesseerde Siska (achillespeesklachtjes).

Direct na rust was het Mark Kleine die ZKC op 9-12 zette. Na 10-13 waren er kansen op een beslissende vierpuntsvoorsprong. Maar dit lukte niet. TFS pakte het goed op en schoten zich zomaar weer langszij: 13-13 en 14-14. Een perfecte fase van ‘Het Derde‘ volgde. Door afstanders van Eddy (Edward), Karyn en Guus, gevolgd door een vrije bal van Bianca, werd het 14-18. Dit bleek de beslissing in de wedstrijd. Evert Krikken en Mark Kleine heersten als vanouds in de rebound en zodoende konden de ZKC-ers naar hartelust schieten. Na 16-20 moest Guchard Rumpt aan het werk. Bij een TFS-heer was de pink uit de kom. Guus wist daar wel raad mee en trok de pink weer in de kom. Toch moest deze Fries het veld verlaten. In de laatste 10 minuten kwam Remko Wemmenhove nog het veld in voor de sterk spelende E. Prins. Na 16-21 kwam de eindstand uit op 18-23.

Scheidsrechter Van Dijk floot super. Liet beide ploegen goed spelen en leidde kordaat.

Scores ZKC’19: Guus Rumpt (6, w.o. strafworp Liza Zuidema), Bianca van Elp (4), Siska Nijhuis, Mark Kleine (w.o. strafworp Karyn Feenstra) en Edward Prins (elk 3), Liza Zuidema, Karyn Feenstra, Janita Krikken en Remko Wemmenhove (elk 1).

ZKC 3 staat hierdoor met 10 punten uit 7 wedstrijden op de (met Drachten 4) gedeelde 2e plaats. De Walden 4 is de koploper met 12 uit 7. Na de zaal wordt de veldcompetitie hervat en zijn er dus nog kansen op de titel. Wij gaan nu eerst verder met de organisatie van het ZKC-feest.

ZATERDAG 5 NOVEMBER VOOR IEDEREEN.

The Big 80’s en 90’s PARTY VAN ZKC’19.

KOM OOK NAAR DIT TOPFEEST in DE KORF!