Onnodig verlies voor ZKC'19 in Leiden.

ZKC'19 ging vol goede moed naar Leiden om daar tegen KZ Danaïden haar eerste punten te pakken. ZKC'19 begon scherp aan de westrijd in de regenachtige omstandigheden. ZKC'19 wist dat er punten vielen te behalen en knokte zich steeds bij achterstand terug in de wedstrijd. Het was een spannende wedstrijd waarbij beide ploegen afwisselend wisten te scoren. Hier wisten met name Maikel Vos en Marlieke Krikken de korf te vinden door middel van afstandschoten. De van Dijk en van Dijk formatie wist dit uit te bouwen naar een voorsprong van 3 punten (4-7) tot aan de rust.

In de rust wees coach Albert de jonge ploeg erop dat het weer zou gaan omslaan en dat men een tandje erbij moest zetten. De roodzwarten moesten hun scherpte weten te behouden en zichzelf belonen door de punten mee te nemen naar Zuidwolde.

Na de rust begon ZKC'19 zoals afgesproken scherp en wist haar voorsprong uit te breiden naar 4 punten verschil (6-10) door o.a. strafworpen van Kristian Krikken. Vervolgens brak er een mindere fase aan voor ZKC'19 waarin door onnodige fouten KZ Danaïden terug kon komen en hun vertrouwen kon herwinnen. Door een afstandsschot wist ZKC'19 nog op 2 punten verschil (10-12) te blijven. Echter door onnodige fouten en onnodig weggegeven vrijeballen en strafworpen wist KZ Danaïden zich terug te knokken naar een 13-12.

De roodzwarten maken zich op voor volgende week om thuis tegen KIOS haar kwaliteiten te tonen en de 2 punten in eigen zak te steken.