ZKC’19 grijpt net naast de punten tegen OWK

Na het verlies van vorige week tegen De Waterpoort heeft ZKC’19 afgelopen week hard getraind om zich voor te bereiden op de wedstrijd tegen het op het papier betere OWK uit Groningen. OWK wist de eerste drie wedstrijden te winnen, wat het totale puntenaantal op zes bracht. ZKC’19 daarentegen, wist nog geen wedstrijd te winnen. Wel is er een duidelijk stijgende lijn te zien in het spel van de club uit Zuidwolde.

Net zoals elke wedstrijd begon trainer/coach Albert Kuiperij met een motiverende speech in de kleedkamer. Dit versterkte het teamgevoel en de scherpte bij de spelers, wat resulteerde in een spannend eerste deel van de wedstrijd. Doelpunten vielen aan beide kanten vanuit schoten van afstand, en geen van beide ploegen wist écht een verschil te maken. OWK was gedurende de eerste helft de ploeg die de score in haar voordeel wist te behouden, met een verschil dat niet groter werd dan drie doelpunten. Als gevolg van de scherpe trainingen en goede analyses van haar eigen wedstrijden, wist ZKC’19 zich goed te focussen op de zwaktes die in de eerste drie wedstrijden geleid hadden tot vertekenende uitslagen van meer dan tien doelpunten verschil. In de korfzone werd scherp verdedigd, waardoor voorkomen kon worden dat OWK door middel van makkelijke kansen het verschil kon vergroten. Naast deze verdedigende scherpte kon ZKC’19 ook aanvallend goed meekomen met OWK, wat de ruststand op 8-10 bracht.

Afgelopen drie wedstrijden wist ZKC’19 zich, ondanks motiverende woorden in de rust, er niet toe aan te zetten het goede spel van de eerste helft weer op te pakken. Tegen OWK lukte het de K.J. van Dijk formatie wel scherp uit de kleedkamer te komen. Het verschil werd niet groter dan twee punten, en verdedigend wist ZKC’19 het goed dicht te houden. Met nog 20 minuten te gaan was de stand 12-13 in het voordeel van de ploeg uit Groningen. Beide teams hadden moeite met het maken van doelpunten, met als gevolg een doelpuntloze periode die veel spanning met zich meebracht. Middels een verkregen strafworp kon ZKC’19 gelijk komen met OWK met nog een minuut te spelen. In deze spannende laatste minuut wist OWK nog tweemaal te scoren van afstand, wat resulteerde in een einduitslag van 14-16. Na de wedstrijd baalde het team van ZKC’19 enorm, maar toch zag ze wel in dat met deze ontwikkelingen, het behalen van punten niet lang uit zal blijven. Volgende week reist de selectie van ZKC’19 af naar Leiden om te strijden voor de punten tegen KZ Danaïden, die uit haar eerste vier wedstrijden twee punten wist te behalen.