ZKC’19 grijpt net naast de punten in Sneek.

Sneek- Op een redelijk warme zaterdagmiddag betrad het eerste team van ZKC’19 het kunstgrasveld van het fysiek sterke Waterpoort 1.

De ploeg uit Sneek, kwam direct scherp uit de startblokken. Hierdoor werd er door de Van Dijk & Van Dijk formatie, al snel tegen een 3-0 achterstand aan gekeken. Maar de talentvolle spelers van ZKC’19 herpakte zich en kwamen via doelpunten van Kristian, Lotte, Marlieke & Nick al snel op een 5-5 gelijke stand. Hierna begon een gelijk opgaande periode, waar om en om gescoord werd. Zo kwam de wedstrijd op een ruststand van 9-9.

In de rust wees trainer/coach Albert Kuiperij zijn ploeg er op dat als ze er een stapje bij zouden zetten, ZKC’19 de punten mee naar Zuidwolde kon nemen. Met goede moet betrad het team het veld om er alles aan te doen om deze woorden waar te gaan maken.

Niets was minder waar, weer was het de Waterpoort die scherper startte en veel kansen afrondde. Waar ZKC’19 veel goede kansen kon creëren maar, net te kort kwam in de afronding. Zo kwam de stand al snel op 14-9. Vanaf dat moment kwam de Zuidwoldiger formatie weer terug in de wedstrijd, en begonnen de doelpunten te vallen. Via strafworpen, en afstand schoten van Maikel bracht hij de stand op 18-13. Hierna vielen de doelpunten om en om, en was het voor de Waterpoort taak om de wedstrijd zorgvuldig uit de spelen. Dit gebeurde, waardoor de eindstand werd bepaald op 23-19.

Voor de ZKCers was er een moment van balen, maar er werd ook terug geblikt in hoeveel er geleerd is in de afgelopen wedstijden. Dit geeft vertrouwen voor de komende wedstrijden. Zondag 25 september komt de selectie van OWK op bezoek op het sportcomplex Woltingeslag. Het tweede start om 13:00 uur en het vlaggenschip mag om 14:30 uur beginnen. Graag zien wij u dan.