ZKC’19 A1 tankt vertrouwen in aanloop naar de bekerwedstrijd

Zaterdag 10 september speelde de A1 aan tegen NKC’51 uit Nijverdal. Op een snikheet veld, omringd met vele toeschouwers uit Zuidwolde, begon NKC veel overtuigender aan de wedstrijd dan de Zuidwoldiger formatie. ZKC werd overrompeld en stond al gauw met 3-0 achter. Tom brak echter de ban door een mooi afstandsschot van achter de korf te scoren. Lina zorgde na enkele moeizame aanvallen aan onze kant voor de 6-3.

ZKC had veel moeite met de enorme druk en de snelle aanvallen die NKC liet zien. Bij een stand van 7-4 scoorde Nadine, uit een variant van een vrije bal die ZKC deze wedstrijd vaak geboden werd. NKC liet een van de dames namelijk altijd vrij in het achterveld. Verdedigend kon ZKC de afspraken prima nakomen, onnodige foutjes zorgen echter wel voor dat we deze wedstrijd veel vrije ballen en strafworpen tegen kregen. De ploegen zochten de kleedkamer op bij een ruststand van 10-6.

De fanatieke coaches gaven ons het vertrouwen dat we er dicht bij zaten, we moesten wat meer rust creëren en ervoor zorgen dat we ervoor moesten zorgen dat de tegenstander onrustig werd van ons balbezit, lange aanvallen waren hiervoor wel een must. Ondanks dat NKC vrij snel na rust mocht aanleggen voor een strafworp, zorgde Tom er weer voor dat het 12-7 én 12-8 werd. NKC bleek goed om te kunnen gaan met de toenemende spanning en liep uit tot 14-9. De 14-10, via een afstandschot van Elske, leek ZKC weer de goede kant op te sturen. Toch was het NKC die slim de overtredingen uitlokte en zo weer naar 19-12 uitliep. Nadine zorgde via een kleine kans voor het slotakkoord: 19-13.

Via deze weg willen we de toeschouwers nogmaals bedanken voor de geweldige sfeer langs de lijn! Het geloof en het vertrouwen zijn na deze wedstrijd sterk aanwezig, met deze inzet gaan we nog ver komen dit seizoen. Als we onszelf nu nog gaan belonen met veel doelpunten, komen de punten vanzelf! De ontwikkeling is duidelijk te zien in de gloednieuwe formatie. De focus ligt nu op de bekerwedstrijd die aanstaande donderdag in Emmen gespeeld zal worden. Om 19.30 treedt ZKC’19 A1 aan tegen EKC 2000 A1. Be there!

Voor ZKC scoorden: Tom (6), Nadine (3), Elske (2), Lina (1), Suzan (1)