Op zaterdag 3 september is het nieuwe seizoen begonnen, de teams zijn dan ook bekend. Voor de A1 zijn dit : Hessel, Tom, Daniel, Wouter en Justin (heren) Lina, Nadine, Elske, Jorieke en Suzan (dames). Waarvan 3 uit de oude A1 en 7 uit de A2. Zaterdag was dan de eerste competitie wedstrijd tegen Sios A1 uit Wolvega.

Met een nieuwe opstelling ging Zkc A1 met veel overtuiging en felheid de wedstrijd in. De hele eerste helft bleef Zkc A1 dichtbij Sios. Vlak voor de rust stond het 7-7 en de teams waren gelijk aan elkaar. Aanvallend was de A1 sterk, maar kon helaas niet uitlopen door het missen van belangrijke kansen. Verdedigend hielden ze zich rustig, waardoor Sios ook niet kon uitlopen. Na 35 minuten liep het team het veld af met een stand van 7-8.

Vol goede moed kwamen ze weer het veld op. Helaas bleek Sios sterker uit de kleedkamer te zijn gekomen, want ze knalden alles erin. Zkc had goede aanvallen, maar weer bleven de doelpunten uit. Naarmate het gat groter werd, verloor de A1 wat zelfvertrouwen. Passes gingen fout, verdedigend werd het slordig en strafworpen werden gemist. De wedstrijd werd verloren met een stand van 15-25. Helaas een mindere start voor de A1, maar met veel training kan dit gloed nieuwe team heel ver komen. Op naar volgende week!

Suzan Rijstenberg