Zkc’19 verliest met ruime cijfers van meer ervaren en leep Wez Handich

Het vlaggenschip van ZKC’19 start dit jaar in een nieuw tenue met dank aan de nieuwe hoofdsponsor installatiebedrijf K. J. van Dijk uit Koekange. Met een nieuwe hoofdsponsor en een bijna geheel nieuw team belooft het een uitdagend maar mooi jaar te worden. De jongste selectie sinds 15 jaar start op het veld in de 1e klasse en zal daardoor meteen flink op de proef gesteld worden. Vandaag was de aftrap in Rottevalle tegen het fysiek sterke Wez-Handich.

Op een groot veld en met wisselende weersomstandigheden beloofde het een enerverende wedstrijd te worden. ZKC’19 begon goed en wist de eerste paar minuten goed in het spoor te blijven van Wez-Handich. Er werd om en om gescoord tot de 2-2. Daarna was het Wez-Handich die uit de start blokken schoot en er binnen no time 8-2 van maakte. De Van Dijk equipe stond weer met beide benen op de grond en wist dat het vandaag een zeer moeilijke wedstrijd zou gaan worden.

Ondanks de opgelopen achterstand ging ZKC’19 niet bij de pakken neer zitten. De aanvallen werden zoals afgesproken neer gezet en iedereen hield zijn kop omhoog.  Verdedigend bleef iedereen de opgelegde taken uitvoeren wat soms resulteerde in mooie onderscheppingen en fouten aan de kant van Wez-Handich. Na 8-2 was het Kristian Krikken die via een zelfverkregen strafworp de stand naar 8-3 bracht.  Daarna wist ZKC’19 in de eerste helft nog maar twee keer de korf te vinden. Een afstandschot van Maikel Vos en wederom Kristian Krikken bracht de stand op 13-5. Met deze stand mochten de ploegen ook meteen de kleedkamers op zoeken voor de rust.

Gezien het scorebord was meteen al duidelijk dat het onervaren ZKC’19 het moeilijk had tegen een ervaren en leep spelend Wez-Handich. Albert Kuiperij wees zijn team erop dat, ondanks de flinke achterstand, ZKC’19 wel met power moest blijven spelen en er vol voor moest blijven gaan. Daarnaast moet verdedigend de puntjes op de i en de onnodige foutjes eruit. Aanvallend moesten de juiste mensen de juiste posities in blijven vullen.  De wedstrijd was al gespeeld maar nu was het aan het hoofdmacht van ZKC’19 om te laten zien wat ze hier nog mee konden doen.

ZJKC'19 bleef knokken voor wat ze waard was en begon de 2e helft met twee doelpunten aan hun zijde 13-7. Verdedigend werden er toch nog onnodige foutjes gemaakt waar Wez-Handich slim gebruik van maakte en het gat zo weer vergrote naar 18-7. ZKC’19 had moeite om de korf te vinden en goede aanvallen op te zetten. Waardoor het gat met Wez-Handich niet kleiner gemaakt kon worden.  Veel schoten waren te kort en daardoor moeilijk te vangen voor de rebounders. Ondanks het jeugdig elan en de goede inzet van de roodzwarten lukte het niet om het tij te keren. Middels een mooie doorbraak actie van Marlieke Krikken die foutief werd afgestopt verzilverde Maikel Vos de verkregen strafworp 18-8. ZKC’19 wist daarna nog drie keer de korf te vinden via Kristian Krikken, Maikel Vos en Anouk Spijker. Wat het aantal doelpunten voor ZKC’19 op 11 zette.  De wedstrijd was gespeeld en voor ZKC’19 was het een goede leerschool. Scheidsrechter J. Terpstra floot af bij een eindstand van 24-11.

ZKC'19 weet waar ze nu staat en wat er moet gebeuren. 11 doelpunten scoren is te weinig en 24 doelpunten tegen is te veel. Er zal deze week weer hard getraind moeten worden om de volgende wedstrijd uit een ander vaatje te kunnen tappen. Aan inzet en motivatie zal het in ieder geval niet ontbreken. Volgende week speelt ZKC’19 in eigen haven tegen Apollo (Heerhugowaard). Komt allen om de nieuwe selectie te steunen en aan te moedigen!