Het 'derde' eindigt als 3e op de ranglijst

Vorige week zondag verloor ZKC 3 in eigen huis nog van nummer twee EKCA 2 (Arnhem).Met 19-23 gingen de Arnhemmers terecht met de punten terug naar Gelderland.
Voor de allerlaatste competitiewedstrijd van het seizoen 2015/16 reisde ZKC 3 zondag 29 mei af naar Apeldoorn.Op de wedstrijdplanning in de reserve 2e klasse D stond ons het reeds gedegradeerde Steeds Hooger 2 te wachten.In de zaalcompetitie speelden ze de laatste 4 wedstrijden met hun 1e team. Dus .....vandaag tijd voor revanche ;-) Erwin bleef thuis, Mark was geblesseerd (achillespees), Liza Zuidema en Siska Nijhuis (niet fit) waren wissel.

Het 1e schot van ZKC was direct raak: 0-1. Daarna ontspon zich een zeer pittig en soms hard duel. Zowel de Zuidwoldigers als de Apeldoorners wilden maar al te graag winnen.De scheidsrechter uit Nijmegen zag niet alles, maar ach, ook wij spelers maken genoeg fouten. Dus het beste ervan maken! De doelpunten waren schaars vandaag. Met name kwam dit door het strakke verdedigen aan beide zijden. Tot de rust ging het gelijk op: 5-5.

Coach Mark Kleine hamerde erop om in de aanvallen langdurig balbezit te houden. Dit lukte goed in de 2e helft.In de beginfase bleef het nog gelijk opgaan. Tot 8-8 was het stuivertje wisselen. Daarna bleek ZKC 3 de slimmere (en meer ervaren) ploeg. Steeds Hooger bleef het zoeken in commentaar op alles en nx. ZKC 3 dacht: Heee, daar ligt onze kans. Drie doelpunten op rij leidden de overwinning in: 8-11. Dat Steeds Hooger 2 in de slotfase nog 9-11 maakte was slechts van belang voor de statistieken. Eindstand: 9-11.

Door de nederlaag zaterdag van Wit Blauw 3, is ZKC'19 3 keurig op de derde plaats geëindigd in de res. 2e klasse D.Na de wedstrijd namen we afscheid van Renée de Vos, Zij stopt helaas met korfbal. Wij hopen op een snelle rentree ;-) De rest van het team blijft lekker doorkorfballen. Supergezellig met elkaar en we spelen mooi op niveau. Wat wil je nog meer!

Als team zijn we zeer tevreden over het afgelopen seizoen. In de zaal leken we gedegradeerd te zijn, maar toch komen we ook volgend zaalseizoen weer uit in de reserve 2e klasse.Op het veld dus ook. Wij gaan nu met zomer-reces en staan eind augustus weer vol energie aan de start!

Groet van ZKC 3