ZkC’19 kan geen vuist maken tegen het scherp schietende Mid Fryslan

Reduzum: Vandaag moest het vlaggenschip van ZKC’19 , dat samen met SIOS op de laatste plaats staat, tegen de koploper en kampioenskandidaat Mid Fryslan. Als ZKC’19 vandaag zou kunnen stunten zou het met één beslissingswedstrijd nog veilig kunnen spelen. Mid Fryslan daarentegen moest vandaag winnen om kampioen te worden, Hoogkerk had zaterdag gewonnen van SIOS en stond twee punten achter Mid Fryslan. Alle goed bedoelingen ten spijt werd ZKC’19 binnen de eerste paar minuten weer met beide benen op de grond gezet. Mid Fryslan kwam goed uit de startblokken en wist binnen no time vijf keer te scoren. ZKC’19 had moeite om de korf te vinden. Waar Mid Fryslan vaak niet meer dan twee kansen nodig had om tot scoren te komen hadden de zkc- ers er wel vijftien nodig. Het was Marlies Berghuis die voor ZKC’19 het eerst de korf wist te vinden middels een kleine kans (5-1). Mid Fryslan zat in een flow en bleef maar scoren en wist te stand te zetten op 13-1. Hiermee verzekerde Mid Fryslan zich van het kampioensschap en wist ZKC’19 dat ze volgende week een beslissingswedstrijd zullen gaan spelen tegen SIOS. De wedstrijd was voor beide ploegen gespeeld.Mid Fryslan wilde graag een mooie laatste thuiswedstrijd neerzetten als kampioen en ZKC’19 wilde met een goed gevoel naar volgende week toe kunnen gaan. Het vlaggenschip van ZKC’19 leek, nu het einde van de eerste helft in zicht was, de korf wat beter te vinden. Linda Venemann was degene die twee keer wist te scoren middels een omdraaibal en een wegtrekbal 18-3.

In de rust zei Albert Kuiperij dat deze wedstrijd gespeeld was. Dit betekende echter niet dat we het bijltje er bij neer konden gooien. Het ging niet meer om Mid Fryslan maar om ons eigen spel. Er moest met meer scherpte en rust geschoten worden aangezien de kansen er wel waren. Verdedigend zat het vak met Marlies Berhuis, Bart-Jan Berghuis. Dion van der Veen en Jolein Ubels er goed bij. Het andere vak moest het tempo van Mid Fryslan er uit gaan halen. Albert-Kuiperij bracht twee wissels in voor meer doelpunten. Hij bracht Maarten Feenstra voor Dion van der Veen en Teun Ubels voor Jurjen de Vries.

Jolein Ubels had de woorden van Albert ter harte genomen en scoorde meteen van afstand (18-4)  ZKC’19 begon wat beter in zijn spel te komen en begon mee te scoren met Mid Fryslan. Via Nick ten Kate, die een super pot stond te rebounden, en Marlies Berghuis met een vrije bal werd het 19-6. De Steenbergerhoeve formatie had meer rust in de passing en betere rebound wat resulteerde in langere aanvallen en betere kansen. Verdedigend kregen de heren steeds meer grip op hun directe tegenstander. Ondanks dat Mid Fryslan nog steeds met scherp stond te schieten stelde ZKC’19 hier nu iets tegenover. Melissa Rijstenberg en Teun Ubels wisten beide de korf te vinden middels twee  afstandschoten (23-8). Ondertussen werd Lotte van Middelaar binnen de lijnen gebracht voor Marlies Berghuis. Lotte van Middelaar wist vrijwel meteen, na een mooi gelopen looplijn, een afstandschot te scoren 25-9. Het vlaggenschip bleef knokken en vechten om de ingezette lijn van het begin van de 2e helft voor te zetten en dat deden ze keurig. Teun Ubels, Nick ten Kate en Maarten Feenstra scoorden voor de Steenbergerhoeve formatie wat de stand op 28-13 zette. Hierdoor werd de 2e heflt nog een wedstrijd en dat is voor ZKC’19 een goed opsteker voor komend weekend. De wedstrijd was in de eerste helft al beslist toch ging ZKC’19 door met korfballen en probeerden ze er nog het beste van te maken. De 2e helft werd daardoor gelijk gespeeld en ZKC’19 en Mid Fryslan wisten beiden de korf 13 keer te vinden. Eindstand: 31-16.

ZKC’19 zal zich op moeten maken voor een beslissingswedstrijd tegen directe concurrent SIOS. Mocht deze wedstrijd gewonnen worden zal er nog een beslissingswedstrijd plaats vinden tegen ALO. Eerst zullen de pijlen gericht moeten zijn op SIOS. In de zaal wist ZKC’19 twee keer te winnen maar op het veld wist SIOS twee keer te winnen. Het vlaggenschip van ZKC’19 zal dan ook alle support nodig zijn volgende week. Dus komt allen om ZKC’19 te steunen en aan te moedigen!!