ZKC’19 komt aanvalskracht te kort

Zuidwolde – Vandaag moesten de Zuidwoldigers tegen Wez Handich. In de vorige ontmoeting was Wez Handich veel te sterk voor de Zuidwoligers. Vooral met het achter verdedigen had ZKC’19 die wedstrijd erg veel moeite. Hier was deze week dan ook goed op getraind en ging daardoor met volle moed de wedstrijd in.

ZKC’19 begon de wedstrijd scherp door doelpunten van Melissa Rijstenberg, Jurjen de Vries en Dion van der Veen. Vervolgens was het driemaal Wez Handich (3-3). Daarna vielen de doelpunten om en om. Bij ZKC’19 waren Bart-Jan Berghuis, nogmaals Melissa Rijstenberg en Dion van der Veen trefzeker waardoor de stand halverwege de eerste helft 6-6 was. Op dat moment stokte het bij de Zuidwoldigers waardoor Wez Handich langzaam uit wist te lopen naar 6-10.

In de rust vertelde coach Albert Kuiperij door moest gaan en dat er echt kansen waren om van Wez Handich te winnen. Aanvallend moest er meer op de punt heren Bart-Jan Berghuis en Jurjen de Vries gespeeld worden. Verdedigend moesten we de druk erop houden.

Na rust wist ZKC’19 vanuit de eerste aanval direct tweemaal te scoren via Nick ten Kate en Jurjen de Vries. Daarna was het tweemaal Wez Handich die van afstand raak wisten te schieten. Melissa Rijstenberg was tweemaal trefzeker van afstand waardoor de stand op 10-12 kwam. Op dat moment verloor ZKC’19 de grip op de wedstrijd waardoor Wez Handich 7 maal op rij wist te scoren (10-19). Melissa Rijstenberg wist daarna de korf weer te vinden waarop ook Bart-Jan Berghuis nog een doelpunt van afstand wist te scoren (12-19). Uiteindelijk was het nog 3 maal Wez Handich die er voor zorgde dat de eindstand 12-22 werd.