‘ZKC’19 werkt hard maar winst blijft achter’

Groningen – Vandaag mocht de Steenbergenhoeve formatie  zich opstellen tegen ROG 1 uit Groningen. Voor beide ploegen een belangrijke wedstrijd, want als er vandaag gewonnen zou worden door ZKC zal er een aansluiten gevonden kunnen worden bij ROG en afstand nemen van SIOS. Voor ZKC’19, die op een gezamenlijke 7e plaats staat, is elke wedstrijd een belangrijke wedstrijd om punten te pakken om de degradatie te voorkomen. En natuurlijk is het voor trainer coach Albert Kuiperij een extra motivatie om van zijn vorige club te winnen.

Helaas begon ZKC’19 niet zoals gehoopt. Er werd te gretig gespeelt waardoor er veel individuele fouten gemaakt. Hierdoor werden veel vrije ballen en strafworpen weggegeven. Toch kon ZKC’19  aanhaken bij ROG tot een stand van 3-3 door doelpunten van Jurjen, Anouk en Dion. Door het warme weer en het grote veld waren doelpunten schaars en moest er zorgvuldig gespeelt worden. Na de drink pauze ging ZKC’19 zorgvuldiger spelen zodat er minder overtredingen gemaakt werden. Helaas kon er niet ingelopen worden en werd er in de rust tegen 10-6 een achterstand aangekeken.

In de rust vertelde coach Albert Kuiperij dat zijn team cleaner moest gaan verdedigen, want de helft van de scores van ROG kwamen uit vrije ballen of strafworpen. In de aanval moesten we de goede kansen zoeken en gaan werken voor elkaar.

Het was Melissa Rijstenberg die de score opende door een afstandsschot. Ook Kristian Krikken die na rust Dion van Veen verving en Bart-Jan Berghuis wisten te scoren, hierdoor bleef ZKC aandringen  bij ROG. Dit mocht helaas niet baten want ROG ging rustig door met het mee scoren. Ook de wissels Teun Ubels, Maarten Feenstra en Lotte van Middelaar die alle drie uitstekend invielen konden helaas niet de overwinnen voor ZKC in de wacht slepen. Eindstand 18-13.

Volgende week is er geen wedstijd ,maar op  zondag 22 mei, maf ZKC’19 thuis spelen tegen Wez Handig. ZKC 1 gaat dan alle zeilen bij zetten om nog punten te pakken, zodat directe degradatie voorkomen kan worden. Daarna is de jaarlijkse BBQ als afsluiting van het seizoen. Hopelijk zien we u zondagmiddag 22 mei om 14:20 en kunnen we strijden om de winst met steun van de 9e man!