Nieuwe ronde nieuwe kansen

Zuidwolde: Na de verloren beslissingswedstrijd van afgelopen weekend, ging de Steenbergerhoeve formatie er weer vol tegen aan. Want ook op het veld staan ze niet veilig en delen de Zuidwoldigers de onderste plaats met SIOS, beiden met 2 punten. Deze twee punten behaalden de ZKC-ers overigens uit de gewonnen wedstrijd tegen OWK aan het begin van het veldseizoen. Alle neuzen stonden weer dezelfde kant op en met twee trainingen moesten de Zuidwoldigers klaar zijn voor de return wedstrijd.

Alle ingrediënten waren aanwezig om een mooie pot korfbal neer te zetten, mooi weer en veel publiek! Aan de kant van ZKC, maakte Dion v/d Veen zijn debuut in de hoofdmacht, en dat deed hij zeer verdienstelijk. Meteen in de eerste aanval werd er gescoord aan de kant van ZKC 1-0 en meteen daarop volgde doelpunt nummer twee. Maar OWK liet het niet gebeuren en trok de stand gelijk 2-2 en zo werd er steeds om en om gescoord. Viermaal kwamen de Zuidwoldigers voor met drie doelpunten verschil, maar helaas konden ze een gat van vier niet bolwerken. Vlak voor rust trok OWK de stand gelijk, maar nog tweemaal wisten de ZKC-ers te scoren en daarmee werd de ruststand 14-12.

In de rust attendeerde trainer/coach Albert Kuiperij zijn team erop dat het erg belangrijk was om goed uit de kleedkamers te komen, want daar schort het nog weleens aan. Daarnaast belangrijk om de goede spelers te bedienen en druk geven op de ballijn tijdens het rondspel. En met veel energie verlieten de spelers de kleedkamer om weer vol aan de bak te gaan in de tweede helft. Het was OWK die de eerste twee doelpunten maakten na rust, 14-14. Het spel van de eerste helft, zag je terug komen in de tweede helft. Er werd weer om en om gescoord, maar de Steenbergerhoeve formatie zat altijd aan de goede kant van de score. Aan de kant van ZKC, werd Anouk Spijker in het veld gebracht voor Linda Venemann voor meer verdedigende rebounds. De Zuidwoldigers konden ook ditmaal weer uitlopen naar drie doelpunten verschil. De ZKC-ers hadden het in eigen hand, een aantal keer kon er uitgelopen worden naar verschil van vier doelpunten, maar helaas OWK gaf zich nog niet gewonnen. Nog eenmaal trok OWK de stand gelijk 23-23, maar de dames van ZKC maakten er weer een verschil van twee doelpunten van. En wat waren de laatste paar minuten spannend, maar de ZKC-ers hebben hard geknokt en de overwinning was verdiend. De eerste hele belangrijke punten zijn in de pocket de einduitslag was 27-25. Volgende week zaterdag wordt er uit tegen Hoogkerk gespeeld, deze ploeg won met 32-23 van ROG.