Kampioenen ZKC’19 2 verslaan Drachten/VdWiel.

Zondag was daar de laatste zaalwedstrijd van dit seizoen. ZKC’19 2, wat al kampioen was, moest het opnemen tegen de geduchte concurenten van de laatste wedstrijden. Maar Drachten heeft in de laatste wedstrijden ook wat punten verspeeld en ZKC’19 2 won waar nodig, waardoor ZKC’19 2 uitliep qua punten en kampioen werd.

Drachten/VdeWiel kwam dit keer naar Zuidwolde toe. Trainer Bert vertelde in de voorbespreking dat hij ook deze wedstrijd nog graag wilde winnen, maar dat hij wel wilde dat er met plezier werd gespeeld. Ookal was er niets meer wat alles in de soep zou kunnen gooien, het zou toch leuk zijn om dit wedstrijdje te kunnen winnen. Drachten kwam met een bloemetje vanwege ons kampioenschap en feliciteerde ons vooraf al met het kampioenschap.

ZKC’19 2 begon wat minder sterk. Drachten/VdWiel maakte het eerste doelpunt, waarna Lennart de gelijkmaker maakte door een afstandschot te scoren. Om en om werd er gescoord, maar na de 2-2 kwam ZKC’19 2 op voorsprong door een kleine kans van Anouk, en een afstand van Lotte, Lennart en Anouk. Drachten/VdeWiel probeerde het nog met een afstand schot, maar al snel ging ZKC’19 er verder overheen. Met een mooie “Prik” bal scoorde Larissa de 6-3. En Larissa ging door, ook een afstandschot kwam uit haar handen. Maike had met Bert afgesproken dat er 7 doelpunten werden gescoord uit haar handen (zou ze nooit halen, want Bert zou haar er na de 6 doelpunten uithalen) en begon met een Siskabal en een afstandschot. Nick maakte nog even de 10-3 met een mooi afstandschot waardoor het gat geslagen was. Maar toen kwam Drachten/VdeWiel terug. Ze brachten de stand to 11-7 waardoor het gat weer wat minder was. Tussendoor had Maike enog een afstandschot gemaakt. Het ging weer wat gelijk op. Aan beide kanten werden doelpunten gemaakt. Teun maakte de 12-7, maar Drachten/VdeWiel kwam met een afstandschot en een doorloopbal op een verschil van 3 punten. Maar daar waren Larissa en Maike weer en zij schoten beide met een afstandschot ZKC’19 2 naar de 5 punten verschil. Net voor de rust maakte Drachten/VdeWiel nog een doelpunt waardoor het in de rust 14-10 stond.

Bert gaf aan gewoon zo door te moeten gaan spelen, houd dat plezier erin, maar maakt alsteblieft die kansen af! En blijf vechten voor elkaar en voor die bal. Duidelijke taal en ZKC’19 2 kwam al snel de zaal weer in.

De peptalk in de kleedkamer maakte wat los bij Lotte en Lennart en die maakte de 15-10 en de 16-10 waardoor er weer een gaatje was geslagen. Op de vrijdagtraining was geoefend op de “Prik” bal en de dubbelbal. Ook Teun wilde even laten zien dat hij dit kon en maakte hiermee de 17-11. Drachten/VdeWiel maakte nog een stip en een afstandschot, waarna ook Mark Lijster wilde laten zien wat hij kon. Met een mooi afstandschot maakte hij de 18-13. Nog een kwartier ongeveer op de klok en Lotte dacht ik wil er nog 1 ingooien voordat ik eruit ga (van te voren had de trainer gezegd dat iedereen ging spelen deze wedstrijd). Meteen keurig uitgevoerde vrije bal scoorde ze de 19-14. Speedy Gonzales (of hoe je die naam schrijft) Lennart (die naam weet ik dan wel weer) was hevig aan het vrijkomen en dat lukte hem nog goed ook. Hij maakte met een mooi afstandschot de 20-14. ZKC’19 2 bleef maar scoren. Na een doelpunt van de kant van Drachten/VdeWiel scoorde daar de net ingekomen wissels Jolein en Saskia (ook Dion werd ingewisseld) de 21-15 en de 22-15. Nu was toch wel duidelijk waarom ZKC’19 2 kampioen is geworden. Maike scoorde haar 5de doelpunt (helaas mission failed) door een klein kansje te scoren. Ook Larissa en Saskia wilde dat we minimaal de 25 haalden dus zorgden zij voor een wegtrekbal (Larissa) en een afstandschot voor de einduitslag van 25-17.

We gaan nog twee weken in de zaal trainen voordat deze kampioenen weer het veld betreden waar ze nu 3e staan met 3 punten verschil op de nummer 1. Maar de nummer 1 is Drachten/VdeWiel waar ze zondag flink overheen gegaan zijn!

Blijf ze daarom aanmoedigen, ook op het veld, zodat ze ook daar kunnen laten zien wie ze zijn en waar ze staan! Op naar het kampioenschap op het veld!

Groetjes de spelers van ZKC’19 2.