Zondag 13 maart stond onze laatste zaalwedstrijd in de reserve 2e klasse D op de planning.

Een memorabel weekend. Want helaas moet ZKC 3 in het nieuwe zaalseizoen een klasse lager gaan acteren. Zaterdagavond won Steeds Hooger 2 (de laatste vijf wedstrijden spelend met hun 1e team) van DVO 4 met 26-20. Zo kwamen de Apeldoorners op 10 punten. Wij konden de dag erna (door te winnen van AKC 3) ook op 10 punten komen. Maar het onderlinge resultaat tussen ZKC 3 en Steeds Hooger 2 (Steeds Hooger 1) is in het voordeel van Apeldoorn.

Zo was de wedstrijd van zondag voor ons 'om des keizers baard'.
AKC 3 moest winnen en dan zou Steeds Hooger 2 degraderen. AKC liet in de opstelling al zien dat zij het wel oke vonden. Een paar goede spelers bleef -al dan niet door blessures- op de bank. De scheids kwam niet opdagen. Later bleek dat hij dacht de wedstrijd een uur later zou beginnen. Een tevergeefse reis vanuit Groningen voor hem. Mark vd Hof nam de honneurs waar. Dat deed hij goed.

ZKC 3 nam snel een voorsprong van 2-0. De wedstrijd was niet echt mooi om te zien. Zo had Mark Kleine alle rebounds, maar de scherpte in het afstandschot ontbrak.
Bij rust was de stand (ik geloof) 7-4.  Na rust gingen we vol goede moed door. De scherpte in het schot die we hadden in de laatste wedstrijden (tegen met name DOT 2 in Oss), was er niet. Zo kabbelde de wedstrijd voort. ZKC wilde wel meer, maar had niet de schwung vandaag. AKC gaf niet alles om zich te handhaven. Lang verhaal kort: de wedstrijd eindigde bij 15-12. Toch een overwinning voor ZKC'19 3.

We hebben mooie wedstrijden gespeeld tegen leuke tegenstanders. Een smet op de competitie vonden wij dat Steeds Hooger 2 het niet afkon met hun eigen spelers.
Maar dat terzijde. Het was close onderin. Een puntje erbij en we waren erin gebleven. Wij gaan vrolijk door en proberen volgend seizoen bovenin mee te doen in de reserve 3e klasse. Er gingen ook al stemmen op in het team om een wildcard aan te vragen voor de reserve 2e klasse. We zien wel hoe het loopt.

De eindstand res. 2e klasse D
1. DSC 3:  14-28
2. DVO 4:  14-17
3. Synergo 2: 14-13
4. DOT/Oss 2: 14-11
5. Noviomagum 3: 14-11
6. Steeds Hooger 2: 14-10
7. ZKC'19 3: 14-10
8. AKC 3: 14-9

Op het veld spelen we ook in de res. 2e klasse (met gelukkig meer tegenstanders in de buurt). We hebben 6 punten verzameld en zullen dus ook 'buiten' moeten knokken voor handhaving. Dat moet op het veld gaan lukken!

Groet en tot op onze mooie veld-accommodatie,

ZKC 3