Oss - Allereerst feliciteren wij ZKC'19 2 (en de trainers) met hun welverdiende kampioenschap. Supergaaf dat ZKC 2 komend zaalseizoen weer in de reserve 1e klasse speelt. Een topprestatie!

Voor ZKC 3 was het 'alles of niets' in de uitwedstrijd tegen DOT 2. Het derde stond voorafgaand aan deze wedstrijd op de laatste plaats in de sterke reserve 2e klasse D, met slechts 6 punten. Omdat het onderin allemaal heel erg dichtbij elkaar staat, moet ZKC de laatste wedstrijden 'op en top' zijn. Op naar een strakke eindsprint. Zonder de geblesseerden Liza Zuidema (kuit) en Edward (knie) togen wij met 3 auto's naar Oss, in Brabant. Loes ging rechtstreeks uit Almelo.

We begonnen met de volgende vakken. Het eerste verdedigingsvak bestond uit Mark, Guchard, Siska en Janita. Evert, Remko, Renee en Liza V. vormden de eerste aanval. Op de bank zaten Erwin en Loes. We namen snel het initiatief via een 0-2 voorsprong. DOT volgde goed en met veel Brabantse vechtlust was het na 10 minuten 3-4. ZKC had vervolgens een sterke fase en liep uit naar 3-7. Eigenlijk speelde ZKC 3 een hele goede 1e helft. Veel druk op DOT en zelf aanvallend scherp. Het team liep vlak voor rust uit naar 6-13. Daarna stokte het wat. DOT 2 bepaalde de ruststand op 8-13.

Ondanks de goede woorden in de rust kwam DOT ijzersterk uit de kleedkamer. Zij keken opeens ook het degradatiespook recht in de ogen en brachten een herenwissel in. Zij lieten zien zich niet zomaar naar de slachtbank te laten leiden: Van 8-13 ging Oss naar 12-13. De geoliede machine van de 1e helft haperde. Onrust sloop in de ZKC-ploeg. Op het juiste moment scoorde ZKC tweemaal: 12-15. Het tromgeroffel in de Oss-er hal nam toe. ZKC leek onder de indruk en zowaar kwam DOT na een kwartier op 16-16. Een afstander en een stip gaven ons direct lucht: 16-18. ZKC had weer de schwung te pakken. Op 17-19 waren er nog 7 minuten te spelen. De Zuidwoldigers bleven cool. Via 17-20, 18-20, 18-21en 19-21 was er eindelijk de beslissende afstander. Eindstand: 19-22.

In de kantine vierden wij een klein feestje. Het was al even geleden dat wij wonnen. De kantinedame wist wel raad met de Zuidwoldiger euforie. Zo werd o.a. Jannes en Mooi Wark (in de blote kont) keihard gedraaid. De kantine was voor ons. De teleurgestelde DOT-spelers zaten in de sporthal te kijken bij hun 1e team.

ZKC 3 heeft nu 8 punten uit 12 matches. Evenals Steeds Hooger 2 (maar die heeft al 13 wedstrijden gespeeld). Die ploeg speelt trouwens de laatste wedstrijden met hun 1e team in onze klasse, wat wij als competitievervalsing zien (ook al zijn dit regels van het KNKV).  Zij verloren dik van kampioen DSC 3. Boven ons staan drie ploegen met 9 punten (AKC 3, Synergo 2 en DOT 2). Over 2 weken speelt het derde uit in Utrecht tegen Synergo en de week daarna thuis tegen AKC. Blijft spannend! We gaan ervoor.

Groet, ZKC 3