ZKC’19 komt net te kort tegen Rigtersbleek

Zuidwolde – Vandaag moesten de Zuidwoldigers tegen Rigtersbleek uit Enschede. Voor beide ploegen een belangrijke wedstrijd. Rigtersbleek die zich veilig kon spelen door winst op ZKC’19. ZKC’19 moest winnen om handhaving nog mogelijk te maken. ZKC’19 begon scherp en vol passie aan de wedstrijd. Helaas keek ZKC’19 toch snel tegen een achterstand van 3 punten aan door een scherp afrondend Rigtersbleek, 2-5 en 3-6. Vanaf dat punt wist ZKC’19 zich te herpakken door doelpunten van Bart-Jan Berghuis, Karin van Lubek en Melissa Rijstenberg, 6-7. Toch was het Rigtersbleek die met een aantal scherpe doorloopballen wist uit te lopen naar een 7-11. ZKC’19 rechte de rug waardoor het weer tot 9-11 werd door twee doelpunten van Bart van der Sleen. Vlak voor rust was het nog eenmaal Rigtersbleek die wist te scoren waardoor de Steenbergehoeve formatie met 9-12 de kleedkamers in gingen.

In de rust vertelde coach Albert Kuiperij door moest gaan en dat er echt kansen waren om van Rigtersbleek te winnen. In de aanval moesten we de goede kansen zoeken en gaan werken voor elkaar. Niet te statisch aanvallen, maar creatief zijn en soms de kansen uitstellen.

Na rust gaven beide ploegen nog eens extra gas om de winst binnen te slepen. Door fanatieke duels en fysiek spel wisten beide ploegen om en om te scoren, 11-14. Daarna was het Rigtersbleek die afstand wist te nemen door van afstand te scoren waardoor de gasten uit Enschede uitliepen tot het grootste verschil van de wedstrijd 13-19. Toen was het moment dat de 9e man nog eens achter ZKC’19 ging staan. Met het fanatieke publiek wist ZKC’19 zich terug te knokken naar 18-19 door doelpunten van de 17-jarige Kristian Krikken (2x), Melissa Rijstenberg, Linda Venemann, Karin van Lubek en Maarten Feenstra.

In een bloedstollende bloedfase ging het tot het uiterste waarbij een dame van Rigtersbleek nog een rode kaart kreeg. Toch wisten de gasten uit Enschede stand te houden waardoor de eind uitslag 19-21 werd.

ZKC’19 heeft nu nog een hele kleine kans om in deze klasse te blijven. Hiervoor dienen ze de laatste twee wedstrijden nog te winnen. Volgende week staat mede koploper ASVD uit Dronten op het programma. In Zuidwolde was ZKC’19 kansloos tegen de aanvalskrachten van ASVD. ZKC’19 zal uitmuntend moeten spelen om in Dronten de punten te pakken.