ZKC’19 neemt twee verdiende punten mee naar Zuidwolde

Wolvega- Vandaag stond de ontmoeting op het programma tussen beide laagst geklasseerde ploegen. De ploeg uit Wolvega staat op plek acht met nul punten en de Zuidwoldigers staan op plek zeven met het punten aantal van drie. Voor beide ploegen stond er zeker wat op het spel, de Steenbergerhoeve formatie zijn de punten hard nodig om zeker te zijn van een beslissingswedstrijd.

Het was belangrijk om meteen druk uit te oefenen op de verdediging van SIOS en zelf goede aanvallen neer te zetten. Het eerste doelpunt werd dan ook gemaakt aan de kant van ZKC, maar SIOS had daar meteen een antwoord op. Door duidelijke aanvallen en posities van spelers liepen de ZKC-ers uit naar een stand van 2-5. De scores vielen om en om, en na drie op rij van de ploeg uit Wolvega werd het gat steeds kleiner en werd de stand naar 7-8 gebracht. Voor rust werd er nog een keer gescoord aan de kant van de Steenbergerhoeve formatie en daarmee was de ruststand 7-9 in het voordeel van de ZKC-ers.

In de rust vertelde coach Albert Kuiperij, dat er zuinig gespeeld moest in de aanvallen. De posities moesten duidelijk neer gezet worden om zo druk te blijven geven op hun verdediging en alleen goede kansen nemen met alleen een rebound. Verdedigend was het zaak om voor te verdedigen om zo de heren van SIOS geen kans te geven.

Na rust bracht Karin van Lubek de stand naar 7-10, maar daarna was het SIOS die het stokje overnam. Voor het eerst in de wedstrijd keek ZKC tegen een achterstand aan van 11-10. Door het zeer goede steunwerk van het herenkwartet,  waren het de dames van ZKC die viermaal op rij wisten te scoren en trokken zij de stand naar een 11-14 voorsprong. Inmiddels waren er aan de kant van ZKC twee wissels, Anouk Spijker verving Karin van Lubek en Bart v/d Sleen maakte plaats voor Kristian Krikken, de taak van de wissels was om aanvallend meer reboundkracht in het vak te brengen. Aan de kant van SIOS werd nog twee keer gescoord en daarmee bleef te teller op dertien staan. Marlies Berghuis werd nog in het veld gebracht voor een goed spelende Lotte van Middelaar. De Zuidwoldigers wisten nog tweemaal te scoren, Kristian Krikken beloonde zijn invalbeurt met een doelpunt en bracht daarmee de einstand op 13-16.

Volgende week wordt er thuis gespeeld tegen Rigtersbleek uit Enschede, de vorige ontmoeting werd verloren met 21-18. Kunnen de Zuidwoldigers volgende week aansluiting vinden bij Exakwa en Rigtersbleek? Tot volgende week!