ZKC’19 kan een goede eerste helft niet voortzetten

Zuidwolde- Vandaag stond de return wedstrijd tegen AVO op het programma, de uitwedstrijd werd nipt verloren met 26-23. Voor beide ploegen staat er wel degelijk wat op het spel, ZKC’19 wil aansluiting houden bij Exakwa en Rigtersbleek  en AVO staat met ASVD en OWK bovenaan. Met in hun achterhoofd de uitwedstrijd tegen AVO, was het mogelijk om  AVO een lastige middag te bezorgen.

Het was belangrijk om vanaf minuut een scherp te beginnen en mee te scoren. Maar het was toch AVO die de score opende. Maar daarna was het ZKC’19 die het stokje overnam van AVO, na de gelijkmaker liep ZKC uit naar een stand van 4-2 en 5-3. AVO liet het niet gebeuren dat de ZKC-ers verder uit zouden lopen en AVO trok de stand weer gelijk. Om en om werd er gescoord, maar na verdedigende fouten aan de kant van ZKC, scoorden de Assenaren een strafworp en een vrije bal. Het gat liep uit naar 4 doelpunten verschil, toch kwamen de ZKC-ers dichterbij door twee strafworpen, met een stand van 12-14 ging de ZKC formatie van Albert Kuiperij de rust in.

In de rust vertelde coach Albert Kuiperij dat zijn team een goede eerste helft had gespeeld, maar er moest cleaner verdedigd worden en scheper in de aanvallen. Het was zaak meteen na rust de aansluiting zoeken, om AVO zo onder druk te zetten.

De Steenbergerhoeve formatie kwam slecht uit de kleedkamers, het was AVO die een gat sloeg naar 12-17. Inmiddels had Marlies Berghuis het veld verlaten (ziek) en Lotte van Middelaar was haar vervangster. Het gat werd alsmaar groter en de Zuidwoldigers konden niet meer in de achtervolging. Het was AVO die met scherp schoot en helaas was ZKC’19 geen tegenstand meer voor AVO. Na haar zwangerschap maakte Jolein Ubels haar rentree weer in de hoofdmacht van ZKC’19, zij verving Karin van Lubek. Helaas voor ZKC’19 werd het een zware lastige tweede helft, het scorend vermogen bleef achterwege en het gat met AVO werd alsmaar groter. Nick ten Kate kwam nog in het veld voor Bart v/d Sleen. Na rust wisten de Zuidwoldigers maar zes keer te scoren en daarmee kwam de eindstand op 18-30.

Volgende week zondag 7 februari speelt de Steenbergerhoeve formatie tegen SIOS (W), dit wordt een hele belangrijke wedstrijd. De ploeg uit Wolega staat met 10 gespeelde wedstrijd onderaan met nul punten. Bij winst wordt er weer aansluiting gezocht met Exakwa en Rigtersbleek. We zien jullie graag in Wolvega!