ZKC’19 komt net te kort tegen OWK

Zuidwolde – Vandaag speelden de Zuidwoldigers tegen OWK uit Leek. Voor beide ploegen een belangrijke wedstrijd. OWK wil aansluiting houden bij de kop. Voor ZKC’19, die op een 7e plaats staat, is elke wedstrijd een belangrijke wedstrijd om punten te pakken om uit de degradatiezone te komen. Daarbij zijn de gasten uit Leek bekende tegenstanders. Op het veld wist ZKC’19 overtuigend te winnen waar het OWK was die in de eerste zaal wedstrijd duidelijk de sterkste was.

ZKC’19 begon de wedstrijd erg sterk via Bart-Jan Berghuis (strafworp). Daarna wist ZKC’19 uit te lopen naar 3-1 door tweemaal Linda Venemann. Na de 3-1 wist OWK iets meer grip te krijgen op de aanvallers van ZKC’19 waardoor het 4-4 werd. Daarna wisten beide ploegen om en om te scoren waardoor er 10 minuten voor tijd een tussenstand van 9-9 op het scorebord stond. Op dat moment was het OWK die scherp was in de afronding waardoor zij voor het eerst een verschil van twee doelpunten wist te maken 9-11. ZKC knokte zich daarna weer terug maar vanaf 11-11 wist OWK het verschil te maken naar 12-15.

In de rust vertelde coach Albert Kuiperij dat zijn team cleaner moest gaan verdedigen, want de scheidsrechter was soms erg gemakkelijk in het geven van vrije ballen en strafworpen. Wel moesten de Zuidwoldigers blijven doorgaan met de inzet en passie van de eerste helft.

Het was de Steenbergerhoeve formatie die de score opende door een vrijebal van Karin van Lubek. Daarna was het vooral OWK die van afstand trefzeker was waardoor ze een gat wisten te maken van 7 doelpunten 14-21.  Met nog 20 minuten te spelen wisselde Albert Kuiperij, Lennart Menger voor Bart van de Sleen en Anouk Spijker voor Karin van Lubek. Door de wissel ontstond er een ander spel waar ZKC’19 het meest van wist te profiteren. Het waren dan ook de twee wissels die drie keer wisten te scoren waardoor het gat verkleind werd tot 4 doelpunten. Op 17-21 scoorden beide ploegen om en om waardoor de uiteindelijke de uitslag werd bepaald in het voordeel van de gasten uit Leek 24-27.

Volgende week, zondag 31 januari om 14.30, moet ZKC’19 wederom thuis spelen en dan tegen koploper AVO uit Assen.