ZKC’19 komt te kort tegen KIOS

Ruinerwold – Vandaag moesten de Zuidwoldigers uit tegen KIOS in Ruinerwold. Voor beide ploegen een belangrijke wedstrijd. KIOS die op de 4e plek staat, wil aansluiting houden bij de kop, maar wisten de afgelopen 3 wedstrijden niet te winnen. Voor ZKC’19, die op een 7e plaats staat, is elke wedstrijd een belangrijke wedstrijd om punten te pakken om uit de degradatiezone te komen. En natuurlijk is het een streekderby en dat zijn altijd de wedstrijden waar je graag als winnaar uit de wedstrijd komt.

Helaas begon ZKC’19 niet zoals afgesproken. Ze keken al snel tegen een 4-0 achterstand aan, waarbij met name de dames van KIOS de korf wisten te vinden. Hierdoor moest ZKC’19 zich vanaf het begin zich al terug knokken en dat lukte door met name afstandsschoten en vrije ballen (7-6). Hierna was het KIOS die weer uitliep naar 10-6 door scores van de vrouwen. Het was KIOS die verder uit kon bouwen richting de rust door uit te lopen naar 15-8.

In de rust vertelde coach Albert Kuiperij dat zijn team cleaner moest gaan verdedigen, want de helft van de scores van KIOS kwamen uit vrije ballen. In de aanval moesten we de goede kansen zoeken en gaan werken voor elkaar. Niet te statisch aanvallen, maar creatief zijn en soms de kansen uitstellen.

Het was de Steenbergerhoeve formatie die de score opende door een afstandsschot. Na een doelpunt van KIOS wisten de dames van ZKC’19 3 keer achter elkaar de korf te vinden en wisten ze terug te komen tot 4 punten verschil; 16-12. Helaas voor de Zuidwoldigers was het daarna KIOS die 5 keer op rij wisten te scoren door met name fouten in de verdediging van ZKC’19 en waardoor ze 3 vrije ballen scoorden; 21-12. Tot het eind werden er net zoveel doelpunten door KIOS als door ZKC’19 gescoord en dat maakte dat de einduitslag 26-17 werd.

Volgende week, zondag 24 januari, moest ZKC’19 thuis spelen tegen OWK. OWK, die op een 2e plek staan met 13 punten uit 8 wedstrijden wil graag de punten mee naar huis nemen, zodat het mee kan blijven doen voor het kampioenschap. Kunnen de Zuidwoldigers, die op een 7e plek blijven staan met 3 punten uit 8 wedstrijden, voor een stunt zorgen? Hopelijk zien we u zondagmiddag om 14:20 en kunnen we strijden om de winst met steun van de 9e man!