Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd Exakwa 1 tegen ZKC’19 1 op het programma. Voor beide teams een belangrijke wedstrijd omdat ze samen strijden om uit het onderste deel van de competitie te komen. Exakwa staat voorafgaand aan de wedstrijd twee punten boven de ploeg uit Zuidwolde.

ZKC’19, dat twee belangrijke spelers miste wegens blesures, kwam in het begin van de wedstrijd op achterstand door makkelijke doelpunten van de ploeg uit Lelystad. Voor rust kwam de ploeg echter met zuivere afstandschoten terug in de wedstijd en konden ze zelfs tegen een voorsprong aankijken in de rust: 7-10.

Na rust ging het duidelijk minder aan beide kanten. Exakwa ging in het vak van Maarten Feenstra, die in de eerste helft oppermachtig was in de rebound, achterverdedigen. Dit haalde het tempo uit de aanvallen en zo gingen veel ballen verloren al voor er een schot gelost kon worden. Gedurende de tweede helft kwam Exakwa hierdoor steeds dichterbij. De voorsprong werd tenietgedaan en in de laatste periode stond het weer gelijk tussen beide ploegen. Na een spannende eindfase is het 12-12 geworden, met name doordat ZKC’19 weinig kansen meer heeft weten te creeren.

Beide teams komen hiermee dus niet verder ten opzichte van elkaar op de ranglijst.