Zuidwolde - Voor de verandering moest ZKC’19 een keer op zaterdag aantreden. ASVD uit Dronten was de tegenstander. ZKC’19 begon met een andere opstelling omdat Maarten Gubler nog geblesseerd is en Jurjen de Vries op vakantie was. Teun Ubels en Maarten Feenstra vervingen hen.

Het was ASVD dat vanaf minuut 1 het voortouw nam. Toch wist ZKC’19 in deze fase van de wedstrijd nog redelijk mee te scoren. Toen de stand van 4-6 bereikt was, had de Steenbergerhoeve formatie het lastig en liep ASVD uit naar 4-11. Maarten Feenstra weet met een doorloopbal de stand nog op 5-11 te brengen, maar ASVD is niet te stoppen (5-15). Hierna wordt er nog enkele malen over en weer gescoord en dit leidt tot een ruststand van 8-18.

In de rust wijst coach Albert Kuiperij zijn team erop dat alles begint met ‘de wil om de wedstrijd te winnen’. Als ZKC’19 zich niet feller in zou zetten, hadden alle tactische aanwijzingen weinig nut.

ZKC’19 weet zich te herpakken en het gat te verkleinen naar 7 doelpunten (11-18). Maar dit gat is niet meer weg te werken. Er worden nog enkele wisselspelers ingebracht in de hoop dat het beter gaat draaien. Zo vervangt Kristian Krikken op verdienstelijke wijze Lennart Menger, Marlieke Krikken komt op de plek van Karin van Lubek en Anouk Spijker komt in de ploeg voor Linda Venemann.  Het verschil op het scorebord blijft gedurende de tweede helft groot en dat zorgt dat de wedstrijd eindigt op een stand van 8-28. Toch was de tweede helft voor de ZKC’ers een betere helft. Verdedigend hadden de roodhemden het iets beter onder controle en aanvallend werd er mee gescoord.

De volgende wedstrijd wordt gespeeld in het nieuwe jaar. ZKC’19 zal afreizen naar Lelystad waar Exakwa de tegenstander is. ZKC’19 staat momenteel op een 7e plaats en heeft de punten hard nodig. Het is dus van groot belang om punten te pakken bij de nummer 6 op de ranglijst.