Enschede - Vandaag moest de Steenberhoeveformatie aantreden tegen Rigtersbleek/Cottus. Een wedstrijd die laat op de middag gespeeld moest worden. Omdat beide ploegen nog op twee punten stonden, waren en belangrijke punten te behalen.

De score werd geopend aan de kant van ZKC’19 doordat Bart-Jan Berghuis een strafworp wist te verzilveren. Al snel had Rigtersbleek hier een antwoord op. (1-1) Hierna zet ZKC'19 even aan en weet uit te lopen naar 1-3. Rigtersbleek stelt orde op zaken wat leidt tot 4-3. Het vak van Bart-Jan Berghuis, Lennart Menger, Marlies Berghuis en Melissa Rijstenberg maakt in deze periode veel passfouten. Änderzijds had Rigtersbleek tegen het andere vak veel meer lengte over en kon hierdoor lange aanvallen draaien. Ondanks dit blijft de wedstrijd gelijk op gaan. Tussenstanden: 5-5 en 7-7. Het fysieke spel van Rigtersbleek voerde de strijd tussen beide teams op. Na een opstootje tussen dames lag het spel even stil. Dit leverde de coach van Rigtersbleek een gele kaart op. Maarten Gubler miste op de stand van 12-11 een strafworp en dit werd dan ook de ruststand.

In de laatste paar seconden voor rust viel Maarten Gubler uit met een knie blessure en werd in de tweede helft vervangen door Nick ten Kate.

In de rust wees coach Albert Kuiperij erop dat de rust bewaard moest worden. Om de wedstrijd te winnen moesten we met kalmste, slim blijven spelen.

Linda Veneman zet met een afstandschot de stand gelijk (12-12). Op dat moment lijkt ZKC’19 de draad op te pakken, toch blijft het gelijk opgaan met standen van 13-13 en 15-15. Coach Albert Kuiperij probeert doelpunten te forceren door Lotte van Middelaar te brengen voor Marlies Berghuis, Marlieke Krikken voor Karin van Lubek en een paar minuten later debuteert Kristian Krikken voor Jurjen de Vries. Rigtersbleek weet en gaatje te slaan naar 18-15. ZKC’19 zet nog even aan, maar dit mocht niet meer baten. Einduitslag 21-18.

Volgende week speelt ZKC’19 op zaterdagavond (19:45) tegen ASVD, een ploeg die tot dusver slechts twee punten heeft laten liggen. Het zal een lastige pot worden, dus ZKC’19 kan de steun wel gebruiken!