Zuidwolde - De Steenbergerhoeve formatie kreeg vandaag SIOS uit Wolvega op bezoek. Een tegenstander die voor de ZKC’ers inmiddels niet onbekend meer is. Na vorig zaalseizoen de beslissingswedstrijd verloren te hebben en op het veld ook geen punten te hebben gepakt tegen SIOS, was er voor ZKC’19 zeker de wil om te winnen in eigen huis. Ook dit seizoen hadden beide teams nog geen punten gepakt. Deze wedstrijd zou uitmaken wie aansluiting vindt met de middenmoot en wie voorlopig hekkensluiter wordt van de competitie. ZKC’19 komt hierbij als winnaar uit de wedstrijd.

De roodhemden gingen voortvarend van start. Al gauw stond er een 3-0 voorsprong op het scorebord. Mede dankzij Karin van Lubek, die er al twee vrije ballen in had liggen, bleef ZKC’19 tot 7-3 op een redelijke voorsprong staan. Waar het bij ZKC’19, door veelal te drukke en korte aanvallen, minder ging draaien, was het SIOS dat terug wist te komen tot 8-8. Er werd nog enkele malen om en om gescoord, totdat de scheidsrechter het tijd vond om te pauzeren. Ruststand 10-10.

In de rust wees coach Albert Kuiperij zijn team erop dat de speerpunten van SIOS uitgeschakeld moesten worden en dat we hier met het hele vak in moesten investeren.

ZKC’19 opende de score na rust door een vrije bal van Melissa Rijstenberg (11-10). Bij een stand van 11-12 wist SIOS voor het eerst én, zoals later zou blijken, voor het laatst in de wedstrijd op voorsprong te komen. Door doelpunten van Karin van Lubek, Marlies Berghuis en Jurjen de Vries nam ZKC’19 de leiding weer over (19-15). SIOS weet nog eenmaal van afstand de korf te vinden en ZKC’19 dames maken een einde aan de wedstrijd door ook nog twee maal te scoren. Zo eindigt de wedstrijd in een 21-16 overwinning voor ZKC’19.

Volgende week komt Sinterklaas pakjes bezorgen en speelt ZKC’19 geen wedstrijd. Op zondag 13 december wordt er gespeeld tegen Rigtersbleek in Enschede. Ook Rigtersbleek wist tot nu toe nog maar één wedstrijd te winnen, dus er zal ongetwijfeld weer hard geknokt worden voor de punten.