Afgelopen zondag moest de korfbalselectie van Zuidwolde naar Leek om daar aan te treden tegen OWK uit Oostwold. De veldwedstrijd tegen ditzelfde team, de eerste wedstrijd van het seizoen, werd gewonnen door ZKC’19. Deze winst kwam met name door een goed begin waarin ZKC’19 door het winnen van veel duels en scherpte in de afronding snel een ruime voorsprong wist te vergaren.

Deze keer was OWK echter voorbereid op een flitsende start van ZKC’19 en waren de rollen omgekeerd. Waar de Steenbergerhoeveformatie de vorige wedstrijd domineerde, stond het team dit maal na enkele minuten al met 4-0 achter. OWK kon deze voorsprong verder uitbouwen tot een 9-2 voorsprong. Hierna kwam ZKC’19 beter in de wedstrijd. Door minder kansen in de korfzone weg te geven en mooie afstandschoten werd de achterstand verkleind tot een overbrugbare stand van 13-9.

In de rust klonk er optimisme in de kleedkamer van ZKC’19. Als er verder werd gespeeld zoals het laatste kwartier van de eerste helft kon hier zeker gewonnen worden.

Begin tweede helft kwam er zichtbaar vertrouwen in de ploeg en kwam ZKC’19 dichterbij tot 14-12. OWK stelde hierna echter orde op zaken en vergrootte de voorsprong snel tot zes punten. ZKC’19 gaf zich spreekwoordelijk gewonnen en zag de achterstand op het scorebord groeien tot een uitslag van 26-16.