Zondag stond de streekderby ZKC’19 – Kios op het programma. De laatste twee reguliere competitiewedstrijden werden door ZKC’19 verloren en er moesten nodig weer punten gehaald worden. Kios echter, had de laatste twee wedstrijden gewonnen en zaten in de flow. Alle gegevens meegenomen zou er van te voren niet voorspeld kunnen worden wie zich vandaag de winnaar mocht gaan noemen, een steekderby is altijd weer een wedstrijd op zich. De winnaar zou ook niet diegene zijn die het mooiste spel laat zien maar die met de meeste werklust en inzet.

Het was Kios die de score wist te openen, waar ZKC snel een antwoord op had gevonden. Tot een stand van 2-2 ging het gelijk op, maar ZKC was niet scherp genoeg rond de korf en Kios wist uit te lopen naar een stand van 2-8. Na deze achterstand begon de inhaal race van ZKC. Door het eigen spel weer te gaan spelen en van de eigen krachten uit te gaan, kwam ZKC beetje bij beetje dichterbij. Waarbij er een ruststand op het score bord stond van 9-12.

Trainer/coach Albert Kuiperij sprak de Steenbergerhoeveformatie toe om door te gaan met het eigen spel en een betere concentratie rond de korf. Kios had het betere van het spel betreffende de felheid in de duels en dit moest in de tweede helft omgedraaid worden.

De 2e helft was het Kios die die tweemaal achter elkaar scoorde waardoor ZKC weer achter de feiten aan liep. Dit gat was te groot voor ZKC om de achterstand in te halen. Ook werd er te veel risico genomen rond de korf waardoor Kios kon profiteren van een aantal strafworpen. Eindstand 16-27.