ZKC’19 neemt geen punten mee naar huis vanuit Wolvega

Wolvega – Onder prima weersomstandigheden mocht het eerste van ZKC’19 afgelopen zondagmiddag aantreden tegen het strijdlustige SIOS. Waar ZKC’19 2 punten uit twee wedstrijden wist te behalen, stond bij de SIOS de teller nog op nul. De Steenbergerhoeveformatie begon goed tegen SIOS, wat resulteerde in een 2-0 voorsprong. Maar na twee domme fouten in de verdediging van ZKC werd de stand al snel weer gelijk getrokken naar 2-2. Vanaf dat moment bleef de score dicht bij elkaar, beide ploegen bleven doelpunten maken. Doelpunten van Bart-Jan Berghuis en Maarten Gubler bracht de stand naar 4–4, waarna SIOS het verschil met twee doelpunten wist te brengen naar 6-4. ZKC bleef door vechten wat resulteerde in een 9-9 ruststand.

In de rust gaf Albert Kuiperij zijn ploeg de opdracht om rustig te blijven en hun eigen spel te blijven spelen.

Na de rust lukte het ZKC op voorsprong te komen door een vrije bal van Karin van Lubek. Toch wist ZKC niet door te pakken, waardoor SIOS terug kwam tot 12-10. Vanaf deze stand was SIOS duidelijk de betere ploeg en wist het scoren door te zetten, wat de stand op 15-11 bracht. ZKC wist nog één maal terug te komen in de wedstrijd door 2 doelpunten te scoren, wat het verschil tot 15-13 terug bracht. Maar SIOS had hier meteen een antwoord op en wist de wedstrijd in het slot te gooien door meteen weer 2 doelpunten te scoren. ZKC wist hierna geen vuist meer te maken en er werd afgefloten bij een stand van 21-16.

Ondanks dat SIOS zondagmiddag met 5 punten verschil gewonnen heeft, belooft de return een spannende wedstrijd te worden. ZKC gaat met goede moed richting volgend weekend, waarin de altijd spannende streekderby tegen KIOS op het programma staat.