ZKC’19 pakt geen punten in eigen huis na goede wedstrijd tegen kampioenskandidaat

Zuidwolde - Na een goed begin van het seizoen met winst tegen OWK vorige week mocht het vlaggenschip van ZKC’19 met een goed gevoel beginnen aan de wedstrijd tegen kampioenskandidaat Hoogkerk. Al in de eerste aanval van ZKC’19 bleek dat Hoogkerk niet het idee had ZKC’19 te overlopen in eigen huis, er werd namelijk vanaf minuut 1 achter verdedigd. ZKC had het hier in de beginfase van de wedstrijd behoorlijk lastig mee wat resulteerde in een 1-4 achterstand. Melissa Rijstenberg bracht de stand terug naar 2-4 met een afstandsschot, maar Hoogkerk liep daarna snel weg bij ZKC’19. Een doorloopbal, twee afstandsschoten en een strafworp brachten de stand zelfs naar 3-8. Vanaf deze stand kwam ZKC’19 iets beter in de wedstrijd en begon mee te scoren met Hoogkerk. Een afstandsschot van Marlies Berghuis, een klein kansje van Anouk Spijker en wegtrekbal van Bart-Jan Berghuis bracht de stand naar 6-11. Hoogkerk, op dat moment duidelijk de bovenliggende ploeg, bleef pogingen doen om de voorsprong uit te breiden, maar het hardwerkende ZKC hield goed stand. Na doelpunten over en weer in de slotfase van de eerste helft gingen de teams de kleedkamer in met een ruststand van 10-14.

Twee afstandschoten na rust bracht de stand naar 12-15, het verschil tussen beide ploegen was daardoor nog maar 3 doelpunten. Maar Hoogkerk stelde meteen orde op zaken door 4 doelpunten op rij te scoren, waardoor het verschil opeens 7 doelpunten werd. Met nog 15 minuten op de klok waren de kansen op winst voor ZKC hierdoor nihil. Toch liet ZKC’19 de laatste 15 minuten van de wedstrijd mooi korfbal zien, het was bereid om voor elke bal te vechten en bleef gretig om doelpunten te scoren. De resterende tijd van de wedstrijd bleven de ploegen heen en weer scoren waardoor de marge tussen beide ploegen 6 doelpunten bleef. De scheidsrechter floot af bij een stand van 18-24.

ZKC’19 mag een goed gevoel over houden aan deze wedstrijd, het heeft laten zien met een jonge ploeg weerstand te kunnen bieden aan een geroutineerde sterke ploeg als Hoogkerk. Dit bied zeker perspectief voor de rest van het seizoen, waarin ZKC’19 zeker nog punten wil gaan pakken.