ZKC’19 wint eerste competitiewedstrijd en neemt 2 winstpunten mee naar huis

Oostwold – Vandaag startte het seizoen weer! Na bijna een maand voorbereiding mochten de Zuidwoldigers losgaan tegen OWK in Oostwold. De Steenbergerhoeve was er klaar voor en had er veel zin. Na een ruststand van 6-11 werd er uiteindelijk gewonnen met 18-24. Hiermee nam ZKC’19 2 belangrijke punten mee naar huis.

Na een innoverende speech van trainer/coach Albert Kuiperij en aanvoerder Bart-Jan Berghuis ging ZKC’19 van start. Door goed samenspel kwamen de Zuidwoldigers op 0-5 voorsprong. Daarna gingen de scores gelijk op, doordat er verdedigende fouten werden gemaakt aan de kant van ZKC’19; 3-6. Door scherp schieten werd er uitgelopen naar 3-9, maar OWK knokte terug tot 6-9. Net voor de rustwist de uitploeg nog uit te lopen naar 6-11.

Het was een prettige voorsprong om de kleedkamers op te zoeken, maar ook was duidelijk dat we er nog lang niet waren. Trainer/coach Albert Kuiperij gaf de ploeg situaties aan die uit gespeeld konden worden en dat we scherp moesten blijven in de afronding. Het was belangrijk dat we scherp startten om ervoor te zorgen dat we sterk in de wedstrijd bleven.

In de tweede helft gingen de scores in het begin over en weer, maar OWK kwam langzamerhand in de wedstrijd. Na 10-13 en 11-14 miste ZKC’19 een strafworp en even leek dat het kantelpunt, want OWK wist terug te komen tot 2 punten: 12-14. De Zuidwoldigers herstelden zich en wisten opnieuw uit te lopen naar 13-18. De wedstrijd kwam hiermee niet meer in gevaar; het verschil bleef 3 à 4 punten en uiteindelijk wist ZKC’19 de punten mee naar huis te nemen door een overwinning met maar liefst 18-24.

Volgende week wordt de eerste competitiewedstrijd thuis gespeeld. De Steenbergerhoeve formatie krijgen dan Hoogkerk op bezoek. Deze wedstrijd wordt om 15:30 op zaterdagmiddag op Sportpark Woltingeslag gespeeld. Als ZKC’19, net als vandaag, met hard werken en als team speelt, kan dit een hele interessante wedstrijd worden. Bij deze hopen wij u te zien aan de lijn!