ZKC’ 19 eindigt op de vierde plaats in de competitie en kijkt tevreden terug.

Zuidwolde – In de laatste wedstrijd van de competitie kreeg ZKC’ 19 Noviomagum uit Nijmegen op bezoek. Het was een wedstrijd waar het ging om de derde plaats in de competitie. Bij winst zou ZKC’ 19 de derde plaats van de bezoekers overnemen, maar helaas is dit niet gebeurd. Na een ruststand van 3-10 werd er uiteindelijk verloren met 13-18.

Na een inspirerende speech van coaches Evert Krikken en Remko Wemmenhove begon ZKC’ 19 gemotiveerd aan de wedstrijd. Het snelste doelpunt van de Steenbergerhoeve formatie werd vandaag gemaakt. Nadat het fluitsignaal klonk, was er 1 balcontact van Adriaan Dusee naar Karin van Lubek en zij zorgde voor de 1-0. De bezoekers hadden meteen een antwoord terug (1-1). De scores gingen over en weer tot 3-3, daarna was het Noviomagum die de scherpte had en ZKC’ 19 wist de korf niet meer te vinden. Dit resulteerde in een ruststand van 3-10.

In de rust werd er besproken dat we als een ‘Together Everyone Achieves More’, oftewel TEAM door moesten gaan. De coaches wezen de ploeg erop dat de spelers moesten zorgen voor een leuke en plezierige tweede helft, zodat ze met een goed gevoel de competitie zouden afsluiten.

In de tweede helft werd er als TEAM gespeeld en werden de juiste taken uitgevoerd. De scores gingen over en weer en dat resulteerde erin dat ZKC’ 19 het geloof en vertrouwen in zichzelf terug kreeg. Even leek het erop dat de Steenbergerhoeve formatie qua score dichter bij Noviomagum kwam en misschien wel de aansluiting kon vinden. In deze fase werd Lotte van Middelaar ingebracht voor Anouk Spijker. Maar na de 9-14 van Maarten Feenstra en de 10-15 van Maarten Gubler lukte het de Zuidwoldigers niet om dichterbij te komen. De ploeg uit Nijmegen liep uit tot 10-17 en uiteindelijk was de einduitslag 13-18.

Deze einduitslag zorgt ervoor dat ZKC’19 op een verdiende 4e plaats is geëindigd in de landelijke eerste klasse C. Net voor het einde van de wedstrijd was er nog een publiekswissel voor Maarten Feenstra en Adriaan Dusee; deze heren stoppen na jarenlang korfbal bij ZKC’ 19.

De selectie wil Evert Krikken en Remko Wemmenhove bedanken voor hun inzet, inspiratie en motivatie. Verder natuurlijk alle supporters en publiek die ons tijdens de wedstrijden hebben gesteund! Graag zien we u dan eind augustus/begin september graag weer op het sportpark Woltingeslag!

Doelpuntmakers: Karin van Lubek (viermaal), Maarten Feenstra (viermaal), Melissa Rijstenberg (tweemaal), Adriaan Dusee (tweemaal), Maarten Gubler (eenmaal)