ZKC'19 straalt en wint derde veldwedstrijd op rij

Apeldoorn – In het zonnige Apeldoorn trad ZKC’ 19 aan tegen Atalante. Vooraf was dit voor beide teams een belangrijke wedstrijd. Waar Apeldoorn op de laatste plek staat en de punten hard nodig heeft om nog kans te maken op handhaving, moest ZKC’ 19 winnen om een gat te slaan met de onderste teams. Het was dan ook een wedstrijd die de Zuidwoldigers moesten winnen, want hier waren geen winst of bonuspunten te halen, maar er konden alleen maar punten verloren worden. En winnen deed de Steenbergerhoeve formatie en hoe! Na een ruststand van 5-12 werd er een historische zege neergezet van maar liefst 8-33!

Het was het perfecte weer voor de afstandsschoten; dit was dan ook het openingsdoelpunt van Maarten Feenstra (0-1). Na een tussenstand van 2-3 werd het eerste gaatje geslagen door een strafworpenreeks (2-6). Hierna dachten de Zuidwoldigers dat ze het gat groter konden maken, maar niks is minder waar; Atalante kwam terug naar 5-6. Daarna was het ZKC’ 19 die 6 doelpunten op rij maakte door doelpunten van Maarten Feenstra, Jolein Ubels (twee keer), Adriaan Dusee (twee keer) en Karin van Lubek, waardoor de Steenbergerhoeve formatie met een voorsprong van 5-12 de kleedkamers in ging.

In de rust wees coach Evert Krikken zijn team erop dat het niet altijd mooi korfbal was, maar wel effectief. Dat het belangrijk is dat we scherp de kleedkamers uitkomen en dat we de tweede helft niet mogen verslappen; wat in de thuiswedstrijd tegen Atalante wel gebeurde. Onze doelstelling was om de scores te gaan verdubbelen en in ieder geval net zoveel te scoren als in de eerste helft.

Het team kwam scherp de kleedkamer uit en kwam de afspraken na; binnen een mum van tijd werd het verschil al groter gebracht naar 5-17 door doelpunten van Melissa Rijstenberg, Adriaan Dusee, Maarten Feenstra en Bart-Jan Berghuis. Bij een stand van 7-22 gaf coach Evert Krikken de wissels ook speelminuten. Anouk Spijker kwam erin voor Linda Venemann, Lotte van Middelaar voor Jolein Ubels, Dion van der Veen voor Maarten Gubler en Nilton Benedictus voor Bart-Jan Berghuis. Dion van der Veen en Nilton Benedictus maakten beiden verdienstelijk hun debuut in het eerste team van ZKC’ 19.

ZKC’ 19 was niet meer te stoppen en was in de hele tweede helft in een flow. Ook de wissels deden vrolijk mee; na 2 doelpunten van Nilton Benedictus tikte de Steenbergerhoeve formatie de 30 aan (8-30)! Daarna zorgden Adriaan Dusee en Karin van Lubek door twee afstandsschoten voor de 8-32 en was het Lotte van Middelaar die het laatste doelpunt van de wedstrijd op haar naam kon schrijven. Dit resulteerde in een gigantische en belangrijke overwinning van 8-33.

Door deze overwinning en de andere uitslagen in de competitie neemt ZKC’ 19 de 4e plaats in op de ranglijst (10 punten) en heeft het een gaatje geslagen naar beneden, maar het zit allemaal dicht bij elkaar, dus ZKC’ 19 is nog lang niet veilig! Volgende week treedt ZKC’19 thuis aan tegen KIOS uit Ruinerwold; die op de 6e plaats staan met 6 punten. Hopelijk zien we u zondagmiddag 26 april om  14:30 op het mooie sportcomplex Woltingeslag in Zuidwolde.

Doelpuntenmakers; Adriaan Dusee (negenmaal; w.o. 2 stafworpen Karin van Lubek), Maarten Feenstra (vijfmaal; w.o. strafworp Melissa Rijstenberg), Karin van Lubek (vijfmaal), Maarten Gubler (driemaal), Bart-Jan Berghuis (driemaal), Jolein Ubels (driemaal), Melissa Rijstenberg (tweemaal), Nilton Benedictus (tweemaal) en Lotte van Middelaar (eenmaal)