ZKC'19 moet nog een wedstrijd spelen in de zaal

Almelo- ZKC'19 moest vandaag aantreden tegen AKC uit Almelo. De thuisploeg had nog kans op het kampioenschap bij verlies van Rigtersbleek tegen Kios. En ZKC'19 moest minimaal een punt halen om helemaal veilig te zijn. Omdat Sios wist te winnen van AVO en ZKC'19 verloor na een goede wedstrijd, zal er nog een wedstrijd gespeeld moeten gaan worden om de 7de plek in de eerste klasse A. Eindstand 28-24.

De Steenbergerhoeve formatie trad vandaag aan tegen de AKC uit Almelo. Een wedstrijd waar voor beide ploegen veel op het spel stond. En een spannende wedstrijd zou het dan ook worden. Het was meteen de thuisploeg die scherp uit de startblokken kwam. ZKC'19 was nog niet scherp en kreeg in enkele minuten 6 goals tegen. En wist zelf ook nog niet eenmaal te scoren. Maar na deze slechte start wist de ploeg uit Zuidwolde zich goed te herpakken. En kwam dan ook langzaam terug in de wedstrijd. Zo werd een 6-0 achterstand omgezet in een 8-8 tussenstand. Alleen de ploeg uit Zuidwolde wist nooit op voorsprong te komen en liep zo steeds achter de feiten aan. Ruststand 13-12.

In de rust wees coach Edwin Vermaat zijn ploeg op goed vertoonde spel van de eerste helft. De eerste 5 minuten moesten vergeten worden. En verder gaan waar het gebleven was voor de rust. Er zat een goede kans in om deze wedstrijd te winnen maar dan moest de ploeg uit Zuidwolde er wel voor blijven gaan.

In de tweede helft was het AKC wat het scherpste uit de startblokken kwam. En ZKC'19 keek weer tegen een achterstand aan. En dat was ook het beeld van de tweede helft. AKC scoorde steeds en ZKC'19 klampte dan weer aan. Maar het gat bleef altijd minimaal 2 doelpunten. Wat het voor ZKC'19 heel lastig maakte om weer echt in de wedstrijd te komen. Er werd nog wel veel gescoord aan beide kanten. Maar het kampioenschap voor AKC kwam niet meer in gevaar. En hierbij ook terecht gefeliciteerd namens ZKC'19. Eindstand 28-24.

Dit betekend voor ZKC'19 dat er weer een beslissingswedstrijd gespeeld moet gaan worden. Iets waar de ploeg uit Zuidwolde niet onbekend mee is. Alle steun is dan ook weer hard nodig.

Doelpuntenmakers: Adriaan Dusée 5x, Maarten Feenstra 5x, Bart-Jan Berghuis 5x, Jolein Ubels 3x, Karin van Lubek 3x, Linda Venemann 2x en Melissa Rijstenberg 1x