ZKC'19 staat niet op in belangrijk duel

Zuidwolde- ZKC'19 is er vandaag niet in geslaagd zichzelf veilig te spelen in de lastige eerste klasse A competitie. Vandaag kon ZKC'19 het nodige gaatje slaan om de competitie tot een einde te brengen maar daar slaagden ze echter niet in. Duko speelde met meer overtuiging en ging er met de winst vandoor. Eindstand 18-24.

De Steenbergerhoeve formatie trad vandaag aan tegen Duko. Een ploeg waar eerder in de competitie van gewonnen werd. Als ZKC'19 vandaag wist te winnen en Sios zou verliezen dan was ZKC'19 automatisch veilig in de eerste klasse. Voor Duko was dit de laatste kans om weer mee te doen om zichzelf veilig te spelen. Beide ploegen gingen dan ook hard van start. Er werd veel gescoord en de score ging ook gelijk op. Bij een tussenstand van 4-4 wist ZKC'19 een gaatje te slaan van 2 doelpunten maar dit werd ook snel weer omgezet door Duko die zelfs aan het einde van de eerste helft de leiding in de wedstrijd namen. Ruststand 8-11.

In de rust wees coach Edwin Vermaat erop dat zijn ploeg nog een stapje harder moest gaan spelen. Maar er was nog niks aan de hand. Bij het goede vertoonde spel van het eerste kwartier zou er in de tweede helft nog alles mogelijk zijn.

In het begin van de tweede helft was het echter niet ZKC'19 wat de touwtjes in handen nam maar Duko. De uitploeg rook zijn kans om voor een stunt te gaan zorgen en daar maakten ze optimaal gebruik van. Zo kwam ZKC'19 met 6 doelpunten verschil achter te staan. ZKC'19 kon nog wel weer in de wedstrijd komen maar elk tegenoffensief werd weer vakkundig door de tegenpartij gepareerd. En zo kon ZKC'19 in eigen hal nog geen aanspraak doen op handhaving in de eerste klasse. Eindstand 18-24.

De volgende speelronde zal uitmaken wie er degradeert of nog extra wedstrijden moet spelen om handhaving. Verliezen Sios en Duko dan is ZKC'19 alsnog veilig.