ZKC'19 laat de wedstrijd in de eerste helft liggen

Zuidwolde- ZKC'19 speelde vandaag tegen oude bekende Kios uit Ruinerwold. Een mooi streekderby waar hard werken en fysieke duels altijd centraal staan. In de eerste helft wist ZKC'19 maar slecht tot scoren te komen wat een smet op de wedstrijd legde. In de tweede helft werd het nog spannend maar Kios trok toch aan het langste eind. Eindstand 17-19.

De Steenbergerhoeve formatie trad vandaag aan tegen Kios uit Ruinerwold. En wedstrijd met voor beide ploegen belangen. Kios is nog vol op in de race voor het kampioenschap en ZKC'19 wil zich graag op tijd in het seizoen veilig spelen. De wedstrijd ging dan ook in het begin gelijk op. Beide ploegen gingen er vol voor en dat zorgde in de eerste tien minuten voor doelpunten over en weer. Echter toen brak bij ZKC'19 een lange periode aan van geen doelpunten. Waar Kios wel scherp bleef kon ZKC'19 maar geen vuist in de wedstrijd maken. Ruststand 5-12.

In de rust was coach Edwin Vermaat dan ook echt boos op zijn ploeg. Als ZKC'19 nog wat wou bereiken in deze wedstrijd dan moest er echt uit een ander vaatje getapt worden.

In de tweede helft ging ZKC'19 dan ook beter van start. Er werd weer makkelijker gescoord en Kios had hier niet altijd antwoord op. Waardoor de spanning goed in de wedstrijd terug kwam. Op een gegeven moment was het verschil zelfs nog maar 1 punt. En echte wedstrijd dus nog. Alleen de tijd was helaas nog te kort om echt over de tegenstander heen te kunnen. En die wisten op het juiste moment nog een doelpunt mee te prikken. Eindstand 17-19.

De echt winnaar was vandaag het publiek wat weer vol achter haar ploeg stond.

Doelpuntenmakers: Frank Liebe 4x, Adriaan Dusée 4x, Jolein Ubels 3x, Karin van Lubek 2x, Bart-Jan Berghuis 1x, Maarten Feenstra 1x, Anouk Spijker 1x, Melissa Rijstenberg 1x