ZKC'19 verliest nipt van koploper in zinderende tweede helft.

Enschede- Vandaag moest ZKC'19 aantreden tegen de koploper uit de eerste klasse A Rigtersbleek. Deze koploper had in haar eerste wedstrijd met de Zuidwoldigers haar zwaarste nederlaag van het seizoen opgelopen. Iets wat ZKC'19 natuurlijk vertrouwen gaf en ook iets wat de thuisploeg een extra stukje motivatie gaf om dat vandaag weer recht te zetten. Dit resulteerde dan ook in een zinderende wedstrijd vol spanning en fysieke duels. Het was helaas voor ZKC'19 dat Rigtersbleek aan het einde van de wedstrijd aan de positieve kant van de score stond. Einduitslag 20-19.

De Steenbergerhoeve formatie trad op zondagmiddag aan tegen Rigtersbleek uit Enschede. Een wedstrijd die op papier de juist ingrediënten had voor een mooie korfbalmiddag. Een ploeg die revanche wou nemen op het verlies van de vorige keer en een ploeg die daar met een goed gevoel op terug kon kijken. Aangezien de verliezende ploeg van toen nu nog steeds de koploper is. En de wedstrijd begon ook meteen goed vanaf het eerste fluitsignaal. Beide ploegen wilden werken voor de winst en in het begin van de wedstrijd werd makkelijk gescoord. Zeker bij de thuisploeg waren vooral de heren erg scherp in de eerste helft. Zo kon de ploeg uit Enschede meteen een gaatje van drie doelpunten slaan in de wedstrijd en deze voorsprong wisten ze ook zeer stabiel te verdedigen gedurende de eerste helft. ZKC'19 wist wel steeds mee te scoren of even het initiatief te nemen. Echter er was altijd een antwoord. Ruststand 13-10.

In de rust wees coach Edwin Vermaat zijn ploeg op het vertoonde goede spel. Maar nu moest er ook in de gevreesde tweede helft ook nog goed gespeeld gaan worden en dan had de ploeg een goede kans om weer in de wedstrijd te komen en eventueel weer voor een stuntje te zorgen.

De tweede helft begon dan ook meteen goed. ZKC'19 wist meteen te scoren en de thuis ploeg moest meteen antwoorden. Dat gebeurde ook en ze wisten een gat van vier punten te slaan. Dit was alleen het moment dat ZKC'19 meer grip op de wedstrijd kreeg. En de ploeg kon zich dan ook langzaam in de wedstrijd terugspelen. De thuisploeg ging wat meer fouten maken en ZKC'19 kon steeds meer aanhaken. Wat in een gelijke tussenstand resulteerde. Op dat moment ging de score heen en weer en kon de wedstrijd alle kanten op vallen. Tot vier minuten voor tijd was er geen lijn op te zetten wie er met de punten vandoor zou gaan. Het was alleen Rigtersbleek dat aan het einde van de wedstrijd aan het langste eind wist te trekken. In deze periode had Marlieke Krikken nog haar debuut in het eerste gemaakt voor de goed spelende Maike Spijker. Eindstand 20-19.

Volgende week staat de wedstrijd tegen Kios op het programma in de thuishal. Natuurlijk is iedereen dan weer welkom om te komen kijken.

Doelpuntenmakers: Maarten Feenstra 5x, Karin van Lubek 3x, Adriaan Dusée 3x, Jolein Ubels 2x, Bart-Jan Berghuis 2x, Maike Spijker 2x, Frank Liebe 1x, Marlieke Krikken 1x