De Steenbergerhoeve formatie moest in eigen huis winnen om de aankomende wedstrijden niet te veel te hoeven denken aan degradatie. SIOS Wolvega was hier de ideale tegenstander voor, aangezien zij twee punten onder ZKC’19 stond voor aanvang van de wedstrijd. Door punten te pakken zou het gat 4 punten worden en dat zou ZKC’19 meer ademruimte geven.

Dit was bij ZKC’19 ook duidelijk aangegeven want de ploeg ging vol gas van start. In het eerste kwartier werd er in een enorm hoog tempo gespeeld, met vooral een zeer scherp spelend ZKC die over alle fronten wist te scoren en hierdoor een voorsprong pakte van 7-2. Het tempo en de druk van ZKC’19 ging na dat eerste kwartier iets omlaag waardoor ook SIOS de korf iets makkelijker wist te vinden waardoor er scores van 8-4 en 9-5 op het scorebord verschenen. Op dat moment gaf ZKC’19 via de sterk spelende dames Melissa Rijstenberg (1x), Karin van Lubek (1x) en Jolein Ubels (2x) weer vol op gas, waardoor ZKC’19 met 13-5 op voorsprong kwam. In de laatste paar minuten wisten beide ploegen nog te scoren waardoor er met 14-7 de rust in werd gegaan.

Na rust was het erg rommelig bij beide ploegen en doordat het spel een aantal keer stil gelegd moest worden voor blessures, werd er in de eerste tien minuten dan ook weinig gescoord. Helaas voor ZKC’19 viel in deze periode de sterk spelende Marlies Berghuis geblesseerd uit. Zij werd vervangen door Anouk Spijker. Toch was het SIOS die het beste door deze periode heen kwam en na 15 minuten spelen op 15-12 kwam. Door hard werken en vertrouwen te houden wist ZKC’19 het scoren weer op te pakken. Einduitslag 19-15.

Doelpunten: Maarten Feenstra (4x), Karin van Lubek (4x), Melissa Rijstenberg (3x), Jolein Ubels (3x), Adriaan Dusee (3x), Marlies Berghuis (2x), Frank Liebe (1x), Bart-Jan Berghuis (1x)