ZKC'19 laat wedstrijd wederom in tweede helft liggen

Zuidwolde- Vandaag trok ZKC'19 ten strijde tegen NKC'51 uit Nijverdal. Deze tegenstander is een bekende van ZKC'19 want op het veld werd nog met duidelijke cijfers verloren. Ook deze wedstrijd wist ZKC'19 niet lang genoeg stand te houden om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Uitslag 19-24.

De Steenbergerhoeve-formatie trad op zaterdag in een volle sporthal in Zuidwolde aan tegen NKC'51. Een wedstrijd die voor beide ploegen belangrijk was om naar boven te blijven kunnen kijken in de zware  eerste klasse A poule. ZKC'19 kende echter een slechte start van de wedstrijd. En kwamen de Zuidwoldigers al snel op een 1-5 achterstand. Maar zoals voorgaande weken wist ZKC'19 de rug weer te rechten en met hard werken werd het gat weer kleiner gemaakt. Echter was het toch NKC'51 wat vlak voor rust weer het gat vergrote. Ruststand 10-14.

In de rust wees coach Edwin Vermaat zijn ploeg erop dat alles nog mogelijk was deze wedstrijd. Maar er moest hard gestreden worden voor de overwinning. De tegenstander schoot erg scherp vandaag en dat zou ZKC'19 ook moeten doen willen ze deze wedstrijd pakken.

In de tweede helft begon dan ook het gevecht voor de punten. ZKC'19 begon aan te dringen bij de tegenstander. En zo ontstond er een spannende eerste 20 minuten van de tweede helft. ZKC'19 wist zelfs het gat te verkleinen naar 17-18. En een echte wedstrijd was het geworden. Maar in deze fase wist NKC'51 het spel beter uit te spelen en de betere kansen te vinden. En zo konden de bezoekers weer langzaam uitlopen in de wedstrijd. Eindstand 19-24.

Volgende week speelt ZKC'19 uit tegen Duko. En zal de strijd om de benodigde punten voortzetten.

Doelpuntenmakers: Adriaan Dusée 5x, Bart-Jan Berghuis  4x, Maarten Feenstra 4x, Marlies Berghuis 3x, Karin van Lubek 2x, Frank Liebe 1x,