ZKC'19 komt net te kort in tweede helft

Zuidwolde- ZKC'19 mocht vandaag aantreden tegen AVO uit Assen. Een ploeg waar op het veld nog stevig van verloren werd, dus ZKC'19 was van te voren gewaarschuwd voor deze kampioenkandidaat. De wedstrijd ging voor een groot gedeelte gelijk op waar scores afgewisseld werden. Het was helaas AVO wat de beste laatste minuten had en wist te winnen met 19-23. Ruststand 12-12.

De Steenbergerhoeve formatie stond vandaag voor een zware klus. AVO werd van te voren gerekend als een van de kampioenkandidaat in de zware eerste klasse poule. ZKC'19 had van te voren zich erop ingesteld om hard te werken en te knokken vandaag. Om een herhaling van het veld te voorkomen. En dat lukte aardig in de eerste helft. Er moest wel een 0-5 achterstand weggewerkt worden. Maar nadat de Zuidwoldigers zich weer herpakt hadden kwam er zelf een 12-10 voorsprong op het bord te staan. Helaas wist AVO vlak voor rust nog een keer aan te zetten. Ruststand 12-12.

In de rust wees coach Edwin Vermaat zijn ploeg erop dat er nog te makkelijk goals weg werden gegeven. ZKC'19 moest wat feller in de korf zone zijn. En aanvallend nog een tandje erbij zetten. Als ZKC'19 dit wou gaan winnen dan moest er in de tweede helft hard geknokt worden.

In de tweede helft ging ZKC'19 meteen goed van start. Twee keer werd de voorsprong genomen maar helaas wist de ploeg niet weg te lopen. Op dat moment nam AVO de score over en waren zij de ploeg die scorend het voortouw begonnen te nemen. ZKC'19 haakte steeds wel weer aan maar kon geen vuist maken tegen de ploeg uit Assen. Bij 19-20 was de spanning aanwezig voor goede slotfase. Alleen ZKC'19 wist het gat van de korf niet meer te vinden. Het was AVO wat de wedstrijd in handen nam. En met nog 3 goals de eindstand bepaalde op 19-23.

Volgende week speelt ZKC'19 tegen NKC'51 en zullen alle zeilen weer bijgezet moeten worden om de punten in eigen huis te houden op de zaterdagavond.

Doelpuntenmakers: Adriaan Dusée 6x, Maarten Feenstra 6x, Marlies Berghuis 2x, Melissa Rijstenberg 2x, Karin van Lubek 1x, Jolein Ubels 1x, Frank Liebe 1x.