ZKC'19 haalt belangrijke overwinnen door complete wedstrijd

Zuidwolde- ZKC'19 is er vandaag in geslaagd om het moeilijk te bestrijden Rigtersbleek uit Enschede te verslaan. Vooraf werd Rigtersbleek als één van de kampioen kandidaten aanschouwd in deze lastige poule. Echter door sterk spel en werklust wist ZKC'19 vandaag met 27-16 te winnen. Ruststand 11-8.

De Steenbergerhoeve formatie trad vandaag aan tegen een oude bekende uit Enschede. Rigtersbleek toch één van de titel kandidaten in deze poule is een ploeg die niet onderschat mocht worden door de Zuidwoldigers. En daarom moesten ook alle zeilen bij gezet worden om thuis de eerste volle punten te halen. In de eerste helft ging de score dan ook gelijk op. Het tempo moest nog een beetje in de wedstrijd komen. Maar hoe verder de eerste helft vorderde hoe beter het spel werd aan beide kanten. Het was alleen ZKC'19 wat vlak voor rust afstand wist te nemen en 11-8 op het scorebord wist te zetten.

In de rust wees coach Edwin Vermaat zijn ploeg erop dat het sterke spel doorgezet moest worden. En dat er vandaag echt kansen waren om te winnen van deze ploeg. Maar dan moest in de tweede helft nog wel alles op alles gezet moeten worden om die punten binnen te slepen.

In de tweede helft was het Rigtersbleek dat nog de score opende. Maar daarna was het aan ZKC'19. In een uitstekende tweede helft wist de ploeg uit Zuidwolde negen keer achter elkaar te scoren. Daarvoor was Rigtersbleek nog een keer iets dichter bij gekomen. Maar na deze rush in de tweede helft was het verzet van de gasten gebroken. ZKC'19 kon daardoor zijn eerste thuis overwinnen in de zaal op het papier zetten. Einduitslag 27-16.

Volgende week staat de streek derby te wachten tegen Kios. Ook deze wedstrijd zal het publiek weer van groot belang spelen. De eeuwige negende man in het veld van ZKC'19!

Doelpuntenmakers: Adriaan Dusée 10x, Maarten Feenstra 4x, Karin van Lubek 4x, Marlies Berghuis 3x, Melissa Rijstenberg 3x, Bart-Jan Berghuis 2x, Jolein Ubels 1x