ZKC'19 speelt gelijk in zinderende wedstrijd

Wolvega- ZKC'19 speelde vandaag tegen promovendus Sios uit Wolvega. Een onbekend team voor de Zuidwoldigers. Maar zeker een ploeg om rekening mee te houden. Met lange heren en goede afstandschoten wisten de spelers van Sios het ZKC'19 het knap lastig te maken. Ruststand 12-12 en eindstand 22-22.

De Steenbergerhoeve formatie trok vandaag ten strijde tegen het nog onbekende Sios uit Wolvega. Een tegenstander waar ZKC'19 vooraf weinig vanaf wist maar waar zeker rekening mee gehouden moest worden. En dat leverde een zeer spannende wedstrijd op met geen moment een duidelijke winnaar. Vanaf minuut één ging de stand gelijk op en dat is bijna geen moment verandert. Als Sios een voorsprong nam wist ZKC'19 te antwoorden en andersom net zo. Ruststand 12-12.

In de rust wees coach Edwin Vermaat zijn ploeg erop dat het vertoonde spel doorgezet moest worden. Maar dat de afronding scherper moest zijn. ZKC'19 had meer over, maar vergaat steeds een gat te slaan door simpelweg te scoren.

In de tweede helft ging de wedstijd verder waar het gebleven was. Er werd om en om gescoord wat voor de neutrale toeschouwer zeer aantrekkelijk was. Bij 13-15 had ZKC'19 de kans om een gat te slaan. Maar kon op dit moment in de wedstrijd niet door drukken. Op dit moment nam Sios het heft in handen en wist ZKC'19 op achterstand te zetten. 20-17 stond op het scorebord en de minuten waren aan het weg tikken. Alleen ook ZKC'19 kwam hier weer van terug. En toen brakken de twee laatste minuten aan vol spektakel. Eerst kwam Sios weer op voorsprong meteen gepareerd door ZKC'19. En meteen schoot Sios weer raak. Waarna ZKC'19 in een lange goede laatste aanval de 22-22 noteerde in het eindsignaal.

Volgende week treed ZKC'19 aan tegen kampioenkandidaat Rightersbleek. Dus komt u alleen weer uw steun uitbrengen.

Doelpuntenmakers: Karin van Lubek 5x, Adriaan Dusée 5x, Bart-Jan Berghuis 4x, Frank Liebe 3x, Marlies Berghuis 3x, Maarten Feenstra 1x en Melissa Rijstenberg 1x